maandag 9 oktober 2023

Bezoek van Andries. Hout voor de winter naar binnen gezaagd. Morgen toch kaas op het brood.

 Goedenavond. Vandaag kwam Andries onverwachts op bezoek met zijn tot kampeerwagen omgebouwd legervoertuig.



Voordat hij hier was heeft hij hem in Druten laten taxeren.
Maar hij was niet de enige gast vandaag.  Iets eerder kwam namelijk hondje Piet het dek op gelopen. Waarschijnlijk was hij op zoek naar de hondjes van Ageeth die hier gelogeerd hebben. Hij liet in ieder geval zijn sporen na.


Op het filmpje van WhatsApp zie je hem rondsnuffelen en daarna weer in een sprint terugrennen naar zijn eigen boot.
Verder heb ik vandaag droog hout klein gezaagd en daarmee de houtvoorraad binnen aangevuld. Als ik over een week terug ben uit Frankrijk zal het stookseizoen echt wel aangebroken zijn.




Hout zagen is een goede bezigheid, een mooie lichaamsbeweging. Andries kan dat beamen. Hij en zijn vrouw Ellen hebben ook een houtkachel en ze vinden het een sport om hout te sprokkelen. 
Al zagende sprak ik buurvrouw Monique die thuiskwam van haar werk. Ik vertelde dat morgenochtend mijn ontbijt zonder de gebruikelijke kaas zal zijn, omdat het laatste stukje vanmiddag in de lunch genuttigd werd door Andries. Maar......vanavond op een stoel voor de achterdeur heeft man Ton kaas gedeponeerd, terwijl ik lag te dutten waarschijnlijk. 



Morgen de laatste dag hier voordat ik met Wineke voor een weekje naar Frankrijk ga. Niet dat ik daar van hou van zo'n snelle reis op en neer met de auto, maar het is wel praktisch. 


Spreuk van de dag. 


Wat je in je vingers hebt ligt niet altijd voor de hand.






Groetjes van.........




het zonnetje in huis.


1 opmerking: