woensdag 11 oktober 2023

Om vier uur vertrokken. Hotelkamer gereserveerd in Pont à Mousson..

 Bonsoir, goedenavond.
Schrijven in een auto valt niet mee. Maar we zijn onderweg. Op dit moment ergens tussen Luik en Luxemburg. In een dorpje hebben we net wat gegeten. En Wineke heeft een hotelkamer gereserveerd in het Franse plaatsje Pont à Mousson, wat tussen Metz en Nancy ligt. Het is nu acht uur, we worden er rond tien uur verwacht. 
Het was vier uur vanmiddag toen we vertrokken. De auto van Wineke hebben we tot de nok toe volgeladen en zelfs op het dak ligt nog een spiraal van een bed.



Op de status van WhatsApp staat een filmpje van ons vertrek.

Daarvoor had Wineke een eitje voor ons gebakken op het fornuis, dat daarna in de auto ging. Het gaat namelijk naar mijn verblijf in de Ardèche en gaat daar mijn oude fornuis vervangen,  waar van de drie pitten er nog maar eentje werkt.




Het huis is al veel leger geworden. 





Over twee weken haalt Wineke de laatste spullen op en is de huur opgezegd. Mijn fiets staat er nu geduldig te wachten tot ik hem over een week weer ophaal.




De fietstocht vanmorgen van Alphen naar Erp kwam voorbij de molen van Vorstenbosch.






 Er staan onder andere een kunstig  beeld van een molenaar en een molensteen.



Op de bijbehorende beschrijving valt te lezen dat de molenaar in 1936 overleed door een klap van de molen. 














Zo, en nu ga ik weer even  gezellig zijn voor onze chauffeur. Voor mij is het straks weer spannend hoe dat gaat in zo'n hotel, want daar heb ik niet zoveel ervaring mee.

Spreuk van de dag (Frans)



Demain il fera jour.



Morgen is er weer een dag.






À   d e m a i n .

Tot morgen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten