donderdag 26 oktober 2023

Geen duizelingen meer? Toch nog wel. Een indrukwekkende tuin bij Ageeth.

 Goedenavond. Vandaag was ik min of meer die evenwichtsproblemen vergeten. Na een goede nacht, nauwelijks gestoord door duizelingen ging het vandaag ook ongeveer normaal. Nu heb ik het juist weer een beetje en ben ook een beetje misselijk. 
Mijn hoofd niet teveel bewegen,  is het devies.
Een lezeres van deze blog heeft mij een tip gegeven naar een site, die vertelt wat ik moet doen als er weer zo'n aanval komt. Zij heeft het namelijk ook een paar keer gehad. Ik ben dus niet de enige die dit meemaakt. 

Toen ik gistermorgen hier aankwam was het aan het schemeren,  maar de sfeer van de tuin van Ageeth overweldigde me al. Vandaag heb ik er een filmpje van gemaakt dat op de status van WhatsApp staat.

Een stukje van de toverachtige binnenplaats. 

Ik had mijn breiwerk meegenomen en dat is fijn. Ook een plastic zak met al mijn powerbanks had ik voor het gemak  maar in de fietstas gestopt. Waarschijnlijk zal ik zeker een week weg zijn van thuis.
Buurman Ton, die ik gisteren bij het vertrek sprak verzuchtte: " Jij bent ook altijd weg".
Toen ik in die zak met elektronica keek bleek dat de inhoud kliedertje nat was. Uit een van de powerbanks liep het water zelfs. 



Mijn hier uitgestalde apparatuur lijkt het allemaal toch nog wel te doen.


Mijn oppashondje Juny is als ik het toelaat de  hele dag op mijn schoot te vinden. 



De andere hond Tinus wordt morgen uitbesteed voor enkele dagen. 




De brandweer in Berkel Rodenrijs heeft speciaal een huis ingericht waar de mensen drie dagen in de week terecht kunnen om uitleg te verkrijgen over brandgevaar.  Hij vertelde dat er tegenwoordig veel ongelukken gebeuren met elektrische apparatuur.  Ook het opladen van elektrische fietsen is niet zonder gevaar. Dat ik in het bos open vuurtjes maak om erop te koken vond hij minder gevaarlijk omdat ik erbij blijf. We hadden een leuke ontmoeting.  
Vanmiddag een half uurtje gespeeld in een winkelpassage, ook om te kijken hoe het klonk. Helaas niet helemaal zoals het hoort.
Er was niet veel publiek, maar iemand uit de wereldwinkel waar ik naast stond kwam me vertellen dat ze het leuk vond.
Morgenochtend als het droog is en ik fit ben ga ik de markt in Rotterdam/Schiebroek weer bezoeken. Als ik de kans krijg ga ik er spelen,  maar er is meestal ook een draaiorgel actief.  In dit geval heb ik in ieder geval weer een filmpje voor op de status van WhatsApp. 


Spreuk van de dag (Frans).


Un bon départ c'est la moitié de la bataille.



Een goed begin is het halve werk.


Letterlijk betekent de Franse spreuk:"Een goed begin is de helft van de strijd."
Een beetje anders dus.
Een prettige avond is mijn wens.


T o t   M o r g e n. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten