zondag 12 november 2023

Grote afwas, breien en slopen bij André.

 Goedenavond. 
Kwart over zes. De veelkleurige ruit die ik aan het inbrengen ben in de trui zit er nu geheel in.


Hoe nu verder? Er is nog 28 centimeter plaats voor een nieuwe figuur. Een vierkant? Of zoiets als dit?



Zonder die vier sterren dan.

Als afwisseling van dit knusse binnenwerk  wilde ik vanmiddag buiten wat doen. Houtzagen voor de kachel misschien? Bij André zag ik een schot in het water liggen dat afkomstig was van het door het noodweer van vorige week ingestorte terras. Het lag vlakbij de kant nu. Ik dacht, ik loop wel even het water in en ga het met een koevoet slopen. André stemde in, maar maakte zich wel zorgen om mijn blote voeten, waarmee ik het water in stapte. Die hebben er tenslotte toch wel een uur ingestaan, tot het karweitje geklaard was.

Dankzij de afwas vanmorgen had ik zojuist weer ruime keus uit pannen en borden. 



Het warme eten, een snijbonenschotel, smaakte voortreffelijk. Ook omdat er wat meer ruimte in mijn maag was, vanwege dat ik gisteravond bij thuiskomst uit Veenendaal niet zoveel gegeten heb.

Zojuist heb ik reeds naar het voetbal gekeken uit de eredivisie, wat ik meestal na het schrijven van de blog doe. 

De spreuk van vandaag is een soort boerenwijsheid en is geschreven in het Brabants dialect.

Spreuk van de dag (Brabants)



Ne boer blijf  kneupe zulang tie touw hè!



Een prettige avond gewenst en een goede nachtrust. 


T o t   M o r g e n .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten