zaterdag 25 november 2023

Vandaag in Uden kon ik weer vlammen. Hele mooie ontvangst van Sinterklaas daar. Lekke band ondanks onslijtbare band van schwalbe

 Goedenavond. Was ik gisteren sip omdat het spelen niet leuk  was in Druten, vandaag in Uden wist ik niet wat ik hoorde, zo goed hoorde ik mezelf spelen. Ik was al niet meer zo gemotiveerd om nog te gaan, maar ik vond toch dat ik het nog eens een keer moest proberen. Ik was dus verbaasd over mijn eigen energie en het was ook fijn te ervaren dat ik bij de mensen, en vooral de kinderen,  iets teweeg kon brengen. Ik hoef mijn hobby dus toch nog niet op te geven. 
Bij het opstaan wist ik nog niet waar ik naartoe zou gaan. Met de noordwestelijke wind zou het in ieder geval ergens in Brabant zijn, want op de heenweg heb ik graag de wind in de rug. 
Naar Uden of naar Oss zou het worden, hoewel ik na de oversteek van de Maas ook nog even aan Wijchen dacht. Maar die mogelijkheid viel direct af. In de buurt van Oss kwam opeens de zon tevoorschijn en het glinsterend natte wegdek maakte het fietsen zeer moeilijk. Was bijna helemaal verblind als ik mijn hand niet de petfunctie liet overnemen. Dus voor Oss kiezen?  Nee, iets in mij zei: toch doorgaan naar Uden. Het bleek een goede keus, daar de zon meestal schuil ging achter wolken. Zelfs kwam er nog een buitje regen, en daar was ik alleen maar blij mee.
Zelf deed ik het dus goed, maar het optreden van Sinterklaas en zijn ontvangstcomité vond ik ontroerend mooi. Een filmpje ervan staat op de status van WhatsApp. 


Daar op het podium staat de goedheiligman. 



Ook trok er een fanfare door de stad.






Vanavond toen ik naar huis fietste zag ik de maan en jupiter. Als je vergelijkt met de foto van gisteren zie je dat ze nu dichter bij elkaar staan.


Zie de maan schijnt door de bomen? Nee, hier nog net niet.

De heenreis begon vanmorgen trouwens met een reparatie. De achterband, die gisteren al lucht nodig had was nu nog veel slapper. Dus toch een lekke band en er zit nog wel een schwalbe buitenband om die alom geroemd wordt vanwege zijn onslijtbaarheid. Al die tijd dat ik nu met deze dure nieuwe fiets rijd had ik de fietsenspullen,  inclusief pomp thuisgelaten, vertrouwend op de uitlatingen van vrienden dat lek raken niet mogelijk is. Was toch niet slim van mij en ik heb geluk dat ik nu thuis was. Voortaan gaan de reparatiespullen weer gewoon mee.


Spreuk van de dag. 



Gezelligheid zit in een klein hoekje.






Een gezellige avond is mijn wens. 



T o t    M o r g e n  .


1 opmerking:

  1. Super fijn dat het gehoor weer beter was en de kindjes en ouders ook blij ❤️

    BeantwoordenVerwijderen