donderdag 23 november 2023

Eigen haard is goud waard.

 Goedenavond. De kachel heeft me de hele dag verwarmd.en nu zorgt ie ook nog voor het warme eten.



Het eten staat op het randje van koken en ik gok er maar op dat het zo gaar wordt en er geen hout meer bij hoeft. Het is namelijk volop sauna hierbinnen.
Vanmiddag zag ik door het raam een roofvogel loeren op zijn prooi. Bidden voor het eten, kun je dat noemen. 




Op de status van WhatsApp zie je hem later naar beneden duiken.
Ook waren er weer volop waterdieren op de plas waar te nemen. 



Een groep eenden,op weg naar het midden. 



Een aalscholver die zijn veren droogt.


Na al mijn logeeradressen van de afgelopen tijd is het ook fijn om weer eens in mijn eigen huis te vertoeven. Naast de puzzels met woorden was het vandaag ook zoeken naar de juiste oplossing voor de voortgang van de mouw van mijn trui. Op een kruispunt van kleuren was ik gisteravond gestopt. 
Heb weer eens gekozen voor iets simpels, maar dat betekent wel dat het werken een beetje saai is. 


Ik zocht het niet om een tekening erbij te maken.
Ondertussen kwam er ook weer een gevaarte met een grijparm de wei oprijden. Hij kwam terug met een wagen vol takken.




 Ze werden afgevoerd,  helaas voor mij, anders had ik er nog wel weer wat hout uit kunnen plukken voor komende winters. Maar voorlopig heb ik toch nog heel veel op voorraad. Vandaag heb ik wat nat hout naar binnen gezaagd en op de kachel gelegd. Dat vind ik wel leuk, zo'n sneldroogmethode. Houtzagen geeft een nuttige lichaamsbeweging.


Spreuk van de dag. 



Niet hoe oud iemand wordt is van belang,  maar hoe hij oud wordt.



Een genoeglijke avond is mijn wens.


D o e i i i i .









Geen opmerkingen:

Een reactie posten