donderdag 2 november 2023

Storm. In de veilige haven van Ageeth gebleven. Handwerkje gevonden.

 Goedenavond. 
Nog even twijfelde ik vanmorgen. Zal ik toch naar huis fietsen? Het waaide toen ik opstond nog niet zo hard, maar ik zag wel dat de wind zuid-zuid-oost  stond en dat zou tegenwind betekenen. Al spoedig hoorde ik ook al flinke regendruppels op het dak van de serre vallen. Nee, het was duidelijk beter om vandaag in ieder geval nog hier te blijven in de veilige haven van Ageeth. Ik had alleen niet veel meer om handen, daar de wol voor de voortzetting van mijn breiwerk thuis lag. Maar toen bedacht ik iets: De katoenen trui die ik gisteren en andere dagen met spelen aan had had zeker nog wel vele draadjes die nog niet ingestopt waren. Daar had ik dus een kleurrijk en leuk karweitje gevonden om af te wisselen met het denkwerk.



Ageeth is zojuist weggegaan voor een etentje met drie via internet opgespoorde mensen,  die elkaar vanavond voor het eerst ontmoeten. Hun viergangenmenu wordt in drie verschillende restaurants genuttigd, die op loopafstand van elkaar verwijderd zijn.
Ageeth heeft de bijeenkomst georganiseerd en dat had nogal wat voeten in de aarde. Er moest van alles doorgegeven worden aan elkaar,  betalingen moesten geregeld worden, enzovoort. Ageeth, als initiatiefneemster, wilde niks aan het toeval overlaten. Ze heeft me  het een en ander laten zien van de appwisseling met en tussen  de drie andere eters die al vanaf half oktober gaande is. De afgelopen nacht toen ik sliep is ze nog tot half vier bezig geweest om alles in goede banen te leiden.
Als het goed is zitten ze nu, kwart voor zeven, in het voorgerechtenrestaurant, waar ze rond half tien ook het toetje plus koffie mogen nuttigen. 
Op het moment waait het buiten nog flink. Tegen de avond heb ik een filmpje  gemaakt van de storm op de binnenplaats voor de status van WhatsApp. Daar krijgen de kijkers ook weer de groeten van Ageeth.


Wuivende struiken van de buren. 


Hallo allemaal!



De spreuk van vandaag komt uit de krant die ik gisteren las:


Spreuk van de dag. 



Leven is vallen, opstaan en tussendoor koppetje duikelen. 




.Een fijne avond is mijn wens, gevolgd door een goede nachtrust. En.....morgen gezond weer opstaan.

T o t   M o r g e n. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten