zondag 5 november 2023

Venus aan de hemel? Nee, een weerkaatsing. Erik was op bezoek. Bij André zware aggregaat het water uit gevist.

 Goedenavond. Kijkend door het westelijk raam zag ik Venus aan de hemel. Meteen een foto genomen door het raam heen.




Daarna naar buiten.  Maar tot mijn verbazing trof ik daar de planeet niet aan.
Zou ze achter een wolk zijn? Ik weer naar binnen en daar was ze goed te zien.
Weer een foto gemaakt nu van dichterbij het venster. 




Ondertussen was ik er achter gekomen dat mijn Venus Venus niet kan zijn, maar een weerspiegeling is van een lamp, waarschijnlijk van de straatlantaarn bij de pont. Ik vond het ook al zo raar, want niet lang geleden zag ik haar nog als ochtendplaneet 's morgens in het oosten. 

Toen ik vanmorgen in het licht opstond werd het me duidelijk dat de storm van donderdag hier zijn sporen heeft achtergelaten.
Bij André was een heel plateau ingestort. Daardoor was ook een zwaar aggregaat te water gegaan. Die had ie gisteren met Sjaantje en met behulp van een kettingtakel al op dat plateau getild. Vandaag hebben we samen en ook weer met behulp van de kettingtakel het zware ding aan de kant gekregen,  enkele buien trotserend.
Het is niet voor het eerst dat wij samen met zo'n kettingtakel zware dingen naar boven hebben gehaald.  Eens was het mijn vroegere boot, die aan het zinken was. We hadden hem opgehangen aan palen. Daarna kon ik weer jarenlang erop wonen, tot ie teveel van ellende uit elkaar dreigde te vallen.

Daarna kwam Erik bij mij op de koffie. 

Hier kruipt hij heel voorzichtig over de spiegelgladde vlonder.



Het bleek oploskoffie te zijn  want we hadden ermee een heel cryptogram opgelost.
Toen Erik rond vier uur weg was ben ik rustig eten gaan koken op de behaaglijke warme kachel, die de hele dag zijn best heeft gedaan. 
Ageeth schreef ondertussen dat ze gisteren haar hondje Tinus  nog verder bijgeknipt heeft.


Het arme hondje ziet er maar magertjes uit zo.



Spreuk van de dag 




Zolang de dood niet is afgeschaft is het op aarde levensgevaarlijk. 


Wees voorzichtig dus, is mijn devies,  ook met het in bed stappen straks.

Op de status van WhatsApp staat nu een filmpje van afgelopen vrijdag toen een kraai op en af een bakfiets vloog. Dat was op de markt van Rotterdam Schiebroek. 


P r e t t i g e   A v o n d. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten