donderdag 30 november 2023

Geen theewater vanmorgen: waterkraan bevroren. Buiten mist, binnen schilderachtig.

 Goedenavond. 
Vanmorgen had ik niet direct tbeewater. Stom, ik had er niet aan gedacht om bij vorst de waterkraan af te sluiten. Het tappunt is namelijk buiten. Maar gelukkig was dat kraantje niet kapot gevroren, bleek later toen ik de kop in een pan met kokend maaswater gezet had. Met de druk van Liander, de watermaatschappij, vlogen de stukjes ijs die nog in de slang zaten daarna naar buiten en even later deed de kraan het weer als normaal en kon ik de ochtendthee zetten op de kachel, zoals gewoonlijk. 
Het was vriendelijk mistig weer vandaag buiten. 



Van dit sfeertje een filmpje maken, bedacht ik. Toen ik daar mee bezig was kwam juist buurman Ton voorbij gelopen, met als gevolg dat de mensen die straks op de status van WhatsApp kijken ons elkaar zien groeten.

Goedemorgen Ton, ik ben een filmpje aan het maken van de mist en jij komt er ook in voor.

Het was dus een koude mist buiten,  maar binnen was het zoals gewoonlijk behaaglijk warm en ik ben onder andere aan het schilderen gegaan. De spreukenbordjes die het meest in verval aan het raken zijn of die ik niet meer hier heb kregen hun tekst op een schoon bord.



Vier nieuwe oude is de productie van vandaag



Deze spreuk is daar nog niet bij:



Spreuk van de dag .



Het valt niet mee om kind te zijn in een wereld vol volwassenen. 

Zo te zien is deze wereld nogal uit elkaar gevallen. Tijd om het weer recht te zetten. 


Een grote vogel diende even als piek in de kerstboom van Judith.

Het zou een torenvalk kunnen zijn, opperde iemand naar wie ik de foto stuurde.


Vanavond geen maan of jupiter,  zoals gisteren. Het is bewolkt. Maar als het bewolkt blijft wordt het niet zo koud. Maar heb de waterleiding toch maar afgesloten. Met een paar flessen water in voorraad kan ik een paar dagen vooruit als het moet. Morgenochtend kan ik in ieder geval meteen weer thee zetten. Dan is de temperatuur hierbinnen rond het vriespunt en is het eerste wat ik doe de kachel aanmaken,  die ik nu al niet meer voed. Er heerst saunatemperatuur in mijn hokje. En dat terwijl mensen mij vaak de vraag stellen of ik het wel warm kan krijgen......
Een gezellige warme avond is mijn wens.


T o t    M o r g e n  .





Geen opmerkingen:

Een reactie posten