woensdag 1 november 2023

Van alle markten thuis.

 Goedenavond. 
Als ik op woensdagen bij Ageeth ben probeer ik altijd twee markten te doen. Zowel in Pijnacker als in Berkel Rodenrijs zelf is het te doen. In Berkel Rodenrijs de hele dag, in Pijnacker alleen in de ochtend.
Dus vanmorgen weer op de fiets gestapt naar Pijnacker,  wat ongeveer zeven kilometer is.
Het is grappig dat er halverwege een anwb-fietsbord staat dat je naar een water toe leidt, terwijl er links best een bruggetje is 

Als je de pijl naar Pijnacker volgt...........


..........kom je hier uit.

.
Omdat ik het wist ben ik dit keer meteen naar het bruggetje gereden,  maar ben daarna even teruggekomen om de misleiding op een filmpje te zetten. Te zien op de status van WhatsApp. 

Het was nog wel even bekijken vanmorgen wat ik zou doen, want het was ook nog wel redelijk weer om terug naar de boot te fietsen. Morgen wordt het in ieder geval heel slecht. Maar het leek me voor mezelf wel goed om weer eens via het spelen in de mensenmassa te duiken. Bij tijd en wijle blijf ik last houden van die duizelingen en daar voel ik me dan wat misselijk bij, zoals vanmorgen. Het spelen gaf me inderdaad weer de juiste flow. Positief was ook de constatering dat de geluiden uit mijn accordeon weer redelijk normaal tot mijn oren kwamen. En natuurlijk werd het ook door het publiek goed ontvangen, hoewel een marktman tegenover me me na tien minuten al vroeg ergens anders te gaan staan. Hij kon zijn klanten niet goed verstaan (Zou hij misschien ook gehoorproblemen hebben?).


De markt van Pijnacker. 


Vanmiddag geheel volgens traditie volgde een optreden op de markt van Berkel Rodenrijs,  waarna ik rond drie uur op weg ging naar de frietzaak voor de lunch. " Gert ", hoorde ik achter me roepen.Het was Marjolein,  bij wie Ageeth en  ik gisteren op bezoek waren. We besloten om nog eventjes samen ergens koffie te gaan drinken. 
Later, met het wandelen met de hondjes,  kwam ik ook weer in gesprek met de brandweerman, die vertelde vandaag weer vijftien mensen voorlichting te hebben mogen geven.
Vandaag heeft Ageeth lekker gekookt. Een soort ratatouille. Ze is nu bezig dat wat over is in bakjes te doen om in te vriezen. 





De spreuk voor vandaag is aangebracht door ons aller Tom.



Spreuk van de dag. 






Een prettige avond is mijn wens en een ieder krijgt de groeten van Ageeth.........




............en van mij natuurlijk ook.









1 opmerking:

  1. Juiste beslissing om nog niet naar de boot te fietsen ! Wordt echt slecht vandaag. Nog veel plezier bij Ageeth!

    BeantwoordenVerwijderen