dinsdag 14 november 2023

Naar Zutphen gefietst. Op bezoek bij Bert. .

 Goedenavond. 
Toen ik vanmorgen wakker werd waaide het nog steeds hard uit het zuidwesten. Nee, het plan dat ik gisteravond kreeg om naar Den Bosch te gaan en daar me uit te leven  met de accordeon ging ik niet uitvoeren. Maar ik zou beter een tournee kunnen aanvangen naar het oosten  om daar de vrienden die daar wonen te bezoeken. Bert om te beginnen. Die woont in Zutphen. Na even kortgesloten te hebben met hem bleek dat hij tussen de cliënten door (Hij heeft een praktijk als homeopaat) vandaag en morgen wel ruimte heeft.


Aan de muur van zijn huis hangt dit bord.


En dus ben ik rond half tien op de fiets gestapt. Het fietste lekker met de wind in de zeilen. In Arnhem woont een zekere Piet op een woonboot. Hem heb ik de laatste keren dat ik de tocht naar het oosten maakte al vergeefs opgezocht.  Nu was het al niet anders en vond ik ook nog een groot hek met een slot erop aan het begin van zijn loopplank. 



Een druk op de bel werd niet beantwoord,  dus werd mijn reis snel voorgezet.

In Dieren waren echter Marijke en Nico wel thuis. Zij hebben nog steeds een zaak van parasols, vooral voor marktkramen. Ze zijn wel aan het afbouwen. 


Nico.


Marijke.


Nico en ik.



Een deel van hun atelier.


Ooit hadden Nico en Marijke een woonboot naast de mijne. Zo hebben we elkaar 35 jaar geleden leren kennen.  En vandaag hebben we weer een beetje bij kunnen praten sinds onze vorige ontmoeting twee jaar geleden. 

Daarna was het niet ver meer tot Zutphen,  waar ik rond vijf uur bij Bert aankwam.
We hebben zojuist lekker gegeten en de meeste dingen die ons bezighouden  al de loep laten passeren. Terwijl ik dit schrijf is hij ook wat administratie aan het doen.
De spreuk van vandaag hangt al heel lang in zijn huis.


Spreuk van de dag .

Niet wat ons wordt aangedaan doet ons op of onder gaan,
Onze wijze van ernaar te kijken zal ons verarmen of verrijken.







Op de status van WhatsApp staat vandaag een filmpje dat ik vanmorgen maakte bij de boot van André en Sjaantje. Ik ging even zeggen dat ik wegging en toen zat daar deze zwaan bij hen op de stoep. 






Ze kennen hem. Hij blijkt weduwnaar te zijn. Zijn vrouwtje waarschijnlijk overleden. 

Inmiddels is Bert beneden en heeft de thee klaar.
Morgen weer verder.

P r e t t i g e    A v o n d  .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten