vrijdag 24 november 2023

Naar Druten, markt. Niet veel last van wind. Spelen bracht niet zo veel.

 Goedenavond. Weer terug van Druten, waar het vanmiddag markt was. De maan en jupiter mogen er als mijn oosterburen wel zijn!






Op vrijdag zijn er nog drie andere markten te befietsen van hieruit. Op de heenweg heb ik het liefst de wind in de rug. Deze is vandaag flink noordwestelijk. Dat merk ik nu wel aan de boot. De golven komen er recht op af en dat geeft een beetje deining aan de normaal zeer stabiele boot. De noordwestelijke wind was het gunstigst voor de markt van Grave vanmorgen,  maar ik heb gekozen voor de middagmarkt van Druten. Dat is minder ver fietsen en vereist minder haast in de vroege ochtend. 
Het was niet  zo gezellig als normaal daar. Meteen bij aankomst om twee uur moest ik al naar de wc, dus eerst een café opzoeken. In de pauze , na een uur spelen,  komt de koffie beter tot zijn recht.
Het buiige weer stoorde ook, maar het vervelendste was weer dat ik niet goed mijn eigen stem kon horen bij het zingen van onder andere de sinterklaasliedjes. Een vriendin, die overigens heel positief is ingesteld,  bezigt voor de grap vaak deze

            Uitdrukking van de dag.



Houd moed, houd moed. 
Het komt nooit meer goed. 



Nou,  een beetje hoop heb ik nog wel. Op 17 januari is de afspraak bij audicien Van Boxtel in Oss. En misschien helpt de neusspray wel, die ik vandaag gekocht heb.
Intussen heeft de kachel zijn werk weer gedaan voor vandaag. Na thuiskomst om zes uur heb ik hem voor de tweede keer vandaag aangemaakt. De spruitjesmaaltijd die erop heeft gestaan smaakte prima. Het gisteren nat binnengebrachte hout heb ik er nu weer gedeeltelijk opgelegd, nu de kachel aan het afkoelen is.



Sneldrogen van hout.

Buiten gaat de wind nu vreselijk tekeer, terwijl ik op de terugweg dacht dat het ergste wel voorbij was. Ik had niet veel van tegenwind te duchten. Maar nu is het allemaal wel een beetje eng, hoewel ik vertrouw op de goede afloop,  zoals dat bij voorgaande wildwesttaferelen het geval was.


Nogal wat chaos op het achterdek. 



In de hoop dat alles goed komt en de rust weder zal keren wens ik u een prettige avond.

Groeten uit Wesepe van deze mooie Amaryllis. 


Amaryllis uit het huis van Narda.






1 opmerking:

  1. De wind in gelukkig wat gaan liggen, golven waren er wel vanavond..... het is echt herfst!

    BeantwoordenVerwijderen