woensdag 15 november 2023

Met fiets en al in de auto van Bert naar Hengelo. Daar is Harry nu mijn gastheer. Met drieën gegeten in pizzeria.

 Goedenavond vanuit het appartement van Harry in Hengelo.

Harry kijkt naar het programma Oogappels.


Harry is een vriend die ik  op wilde zoeken tijdens deze tournee en Bert, die ook bevriend is met hem had juist het plan om  binnenkort naar hem toe te gaan.
Toen kwam hij op het idee om vanmiddag samen met de auto te gaan. De fiets kon gemakkelijk in die grote auto.
Vanmorgen had Bert nog een cliënt in zijn homeopathiepraktijk terwijl ik me wel vermaakte met mijn meegenomen breiwerk.
Rond drie uur werd ik hier  afgeleverd. We zijn in een Italiaans restaurant wezen eten.


Bert, links, en Harry hebben hun bordje bijna leeg, en ik heb mijn pizza al op.


 Nu ben ik aan het schrijven tussen het praten door,  dus niet zo geconcentreerd. 

Gisteravond heeft Bert piano gespeeld, en dat opgenomen in een sfeerfilmpje van zijn huis, dat op de status van WhatsApp staat.




Ongeveer anderhalf jaar geleden is zijn vriendin  Marjolein overleden, met wie hij vijf jaar in dit huis heeft gewoond. Daarvoor woonde zij er alleen en heeft aan het huis een zeer specifieke sfeer gegeven. Ze heeft het  op een zeer kunstzinnige manier ingericht met onder andere veel mozaïekwerk en veel kleur. Het filmpje geeft een beeld hiervan.

Een foto uit het filmpje van een schilderij aan de muur.


Ook het toilet is een uiting van hoe ze in detail over ieder hoekje van haar huis heeft nagedacht. 




Inmiddels is het tien uur en ik kan niet goed meer denken. Wel heb ik nog wel de volgende 
Spreuk van de dag 



Wie het laatst lacht is traag van begrip. 



T o t    M o r g e n. 


Dan ben ik bij Hans, die in Enschede woont.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten