woensdag 8 november 2023

Rustige dag in kleurenrijk. Aanmaakhout geleverd door buurman Ton. Georgio uit Roemenië komt misschien.

 Goedenavond. Kwart over vijf. De avond is aan het vallen over de warme droge boot, terwijl het buiten nat en kil is. Het eten is alweer hapklaar. Tijd om het bord, het bestek en de boter op tafel te zetten. 
Tien voor zes. Dat heeft goed gesmaakt, de twee volle borden van een maaltijd van snijbonen en aardappelen. 
Het was vandaag een rustige dag, zoals ik die in de winter veel hoop te hebben. Heb er voor gezorgd dat er veel meer kleur in de trui komt. Een lezeres vond hem tot dan toe een beetje saai.




Mij doet het goed met kleuren te werken.

 Tot half twaalf had ik nog geen telefoon aan gehad en dat maakte dat ik meer in het hier en nu kon zijn, en in mijn kleurenwereld dus. Dezelfde lezeres maakte zich al zorgen of alles goed was met mij. We plegen elkaar elke morgen al snel op de hoogte te houden van elkaars wederwaardigheden. 
Buurman Ton kwam vanmorgen al vroeg met de vraag of ik aanmaakhout kon gebruiken. Hij wilde het voor mij al op maat zagen. Maar nee, dat hoefde niet, met de beugelzaag en mijn handbijltje is het een kwestie van een twee drie hupsakee.








Even later lag het nieuwe hout keurig droog binnen,  voordat de regen ging vallen. 
Zojuist kreeg ik te horen van Georgio uit Roemenië dat hij dit weekend naar Nederland komt en misschien mij op komt zoeken.  Zou leuk zijn. We kennen elkaar van mijn grote reis vier jaar geleden toen ik, door Roemenië fietsend, hem ontmoette. Sindsdien schrijven we elkaar regelmatig. Hij stuurde deze foto van zijn eigen houtkachel daarginds..........


.........en ook van de Zwarte Zee, daar woont hij niet ver vandaan. 



Op de status van WhatsApp zie je mij nu fietsen op weg naar huis na mijn bezoek aan Oss. Een moeder met kind in de bakfiets vloog me voorbij. Het lukte me niet om dichterbij te komen en hen beter te filmen. 






Spreuk van de dag. 



GeNEGENheid gaat verder dan ACHTing.







Een prettige voortzetting van deze avond is mijn wens.



T o t    M o r g e n. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten