maandag 26 februari 2024

Buiten guur, binnen lekker.

 Goedenavond. 
Het was vandaag een dag om thuis te blijven. Veel regen de hele dag en koude wind. Als ik af en toe even de deur uit moest waardeerde ik weer het warme binnen,  waar de kachel gemakkelijk brandde vanwege dat er veel trek op de pijpen stond.
De vijf gisteren uitgezaagde spreukenbordjes zijn beschreven. 




Deze drie en nog twee waaronder de........


Spreuk van de dag. 






Vooral aanvankelijk voelde ik me ook best goed, zoals de afgelopen nacht ook goed verliep zonder misselijkheid. Toen moest ik wel even piekeren over hoe het kan dat de waarde van mijn boot in een paar jaar tijd verdubbeld is in de ogen van de belastingbepalers, en dat terwijl ik er totaal geen verbeteringen in aan heb gebracht. Maar vandaag vond ik dat niet meer de moeite waard om me daar druk om te maken. 
Ik was vooral blij redelijk fit te zijn.
Wat breien betreft weet ik nog niet wat voor spannends ik er aan ga brengen en ben ik maar saai een stukje verder gegaan. 





Morgen dinsdag is er weer markt in Oss en naar mijn berekening zal de man van het draaiorgel er niet zijn. Dus na een maandje kan ik daar weer naartoe, vertier zoeken. Een andere markt zoals in Zaltbommel zal ik waarschijnlijk laten voor wat die is. Geen zin om me druk te maken voor wat ook minder oplevert dan in Oss. Ik moet echter toch niet te lui worden.......
Waarschijnlijk zal het morgen beter weer worden, zo beloofde ook het avondrood. 


Na regen komt zonneschijn. 
De Fransen zeggen het ook zo:

Après la pluie le soleil. 

Op de status van WhatsApp staat een filmpje van het avondrood.


T o t   M o r g e n. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten