vrijdag 2 februari 2024

Snipverkouden, maar toch naar Druten geweest. Goed gespeeld. Op terugweg merkwaardig rijtuig ontmoet.

 Goedenavond.  Weer terug van weggeweest. Sinds vannacht ben ik snip verkouden,  daarom twijfelde ik vanmiddag of ik wel zou gaan ja of nee. Maar Druten is van de vier vrijdagmarkten het dichtste bij en zoveel inspanning zou de reis ernaartoe niet zijn met de wind in de rug. Hoewel laat gegaan was ik er toch al om kwart voor twee.
Ik ben begonnen te spelen in het steegje dat op de markt uitkomt, maar niet op de markt zelf. Daar hoef ik met geen marktmensen rekening te houden en komt er regelmatig volk voorbij.
Maar na de pauze had ik toch zoveel zelfvertrouwen dat ik me midden op de markt durfde te posteren. Ik sta mijn mannetje tegenwoordig wel en er zijn weinig marktmensen die een hekel aan me hebben.  Dat was vroeger wel eens anders in Druten. Ik heb er in ieder geval weer een vrolijke boel van gemaakt met natuurlijk veel carnavalsliedjes uit het jaar nul, dat wil zeggen de jaren zestig. Ik vraag me af of veel mensen het nog kennen: Bij ons staat op de keukendeur en dat soort nummers.  Maar het mocht de pret niet drukken, ik verzin ook spontaan andere liedjes die in dezelfde sfeer zijn en die vinden de mensen ook leuk doorgaans.
Het is wel zo dat ik de hele serieuze liedjes en de smartlappen niet zo goed meer kan overbrengen,  en dit vanwege mijn gehoorproblemen. Dat is jammer, want het leven is niet alleen maar lallen. 

Op de terugweg kwam ik een niet alledaags rijtuig tegen.



Ze reden zo zachtjes dat ik voorbij kon fietsen en ergens verderop de jongens weer op de film kon zetten. Ik blij, want zo heb ik weer iets origineels dat vanavond op de status van WhatsApp is gezet.

In het dorpje Altforst, waar ik vaak doorheen kom ben ik even stil blijven staan bij de beschrijving van het zogenaamde kikvorsdorp.





De reiger die vanmorgen bij ons in de wei te vinden was krijgt zijn filmpje misschien over een paar dagen.


Na wat rondgelopen te hebben..........


.............nam hij de vleugels.


Iets eerder maakte ook al een ekster zijn opwachting voor mijn entree. 




Spreuk van de dag 



De toekomst is niet meer wat het geweest is.





T o t   M o r g e n. 

3 opmerkingen:

  1. Na Uw ontmoeting in Frankrijk met Henk en Annerie ben ik Uw blog gaan volgen. Ik geniet er van.
    Ik zou ook graag de filmpjes op what’s app bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn nummer is 0626993155. Als je mij hier op appt moet je ook de filmpjes op de status van WhatsApp kunnen zien. Leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha fijn, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen