zondag 18 februari 2024

Nog niet helemaal opgeknapt. De dood is een bevrijding.

 Goedenavond. Niet veel mensen hebben vandaag genoten van de nattigheid,  maar boven in mijn hutje was het weer een prachtige plek om alle grijze nuances te kunnen aanschouwen. Wel was het zo dat als ik even de deur uit ging enkele vette druppels in mijn nek niet te vermijden waren.


Op de status van WhatsApp zie je duidelijker grote druppels voor het deurraam naar beneden vallen. 



 Op zich niet ideaal voor als je nog herstellende bent van een griep. Helemaal opgeknapt ben ik nog niet. Het gaat op en neer. Zweten van  de hitte,  terwijl mijn lijf ook rillerig aanvoelt.
Afgelopen nacht ging het slapen moeizaam. Ik lag meestal niet lekker en zelfs was het nog aftellen totdat het licht werd,  behalve op het laatst toen ik naar de wc geweest was.
Zojuist heb ik trouwens weer eens twee borden eten op. Een maaltijd van sperziebonen doorspekt met een grote hoeveelheid gebakken ui. Dat was nog heerlijk ook.

Ik ben ook geschokt door de dood van Navalny. Hartstikke kwaad over hoe ze hem jarenlang hebben laten lijden. Maar het is beter om in het heden te kijken. Zijn lijden is nu voorbij. Zoals ik dat bij de meeste mensen heb die sterven voel ik dat ook als een verlossing.  Die man is naar een andere wereld gegaan. Daar wordt hij omringd door andere wezens en hoogstwaarschijnlijk zeer geëerd en beloond. De vruchten van zijn dappere strijd worden voorlopig op aarde niet geplukt, maar in het grotere geheel zijn ze talrijk.
Ik geloof zelf in uiteindelijke gerechtigheid voor iedereen. Alles wat je doet, goed of kwaad, krijg je toch vroeg of laat op je bordje. De meeste wereldleiders weten dat helaas niet of voelen niet het verschil tussen goed en kwaad.

Vandaag wat gebreid, wat geschilderd en zelfs, in een droog moment,  buiten een bordje uitgezaagd. 







Dit is niet voor een spreuk maar voor een uitspraak van Jozef van den Berg, die de laatste tijd door mijn hoofd dwarrelt. Eigenlijk kan het niet, maar toch is het gebeurd. Wat door ons verstand onmogelijk geacht wordt, kan toch ineens uitkomen. Het benadrukt voor mij het magische van dit leven dat het gewone overtreft.
Want er is meer, oneindig veel meer dan ons verstand kan bevatten.......


Een goede nachtrust is mijn wens. Dag Dag.





Groetjes van mijn tulpen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten