woensdag 3 april 2024

Hatsjie.....beetje verkouden. Thuis gebleven. Atje de hond blaft niet meer tegen mij, maar laat zich aaien.

 
Goedenavond.  Vandaag begint de blog met..........

De leus van de dag. 










Dit schrijven begint onder een knetterend hatsjie, dat wel zes keer herhaald werd. Tomaten stimuleren de verkoudheid,  is mijn ervaring,  maar ik heb ze toch gegeten,  vermengd met het restje van de bietenmaaltijd van eergisteren. Was in ieder geval wel heel lekker.
Rauwe uien helpen juist de verkoudheid tegen te gaan, en die heb ik vanmorgen bij het ontbijt gegeten, tezamen met brood en kaas.



Geen vertrek vandaag voor een klein binnenlands tournee. Omdat ik ook oudere mensen wil bezoeken heb ik daar vooralsnog van afgezien. De wind waaide bovendien flink en kwam deels uit het oosten. Het heeft ook de hele dag wat gemiezerd.  Binnen was het nog het beste, en af en toe wisselde ik de bezigheden daar af met hout zagen buiten.
De tekening voor de trui waar ik aan werk komt bijna in botsing met het ontwerp van een trui die al lang af is.


Misschien kan ik die V's , die hartjes en die 2'en nog wel gebruiken voor de andere kant, hoewel eigenlijk deze trui de QRcode van deze blog had moeten bevatten. 

De trui is hier alweer wat verder opgeschoten dan op te tekening. 



Het hondje At van de buren Ton en Monique liet zich vandaag aaien door mij. Dat is een goede ontwikkeling nadat hij in het begin dat ze hem hadden altijd blafte als hij mij buiten zag lopen. Daar kon ik moeilijk tegen. Nu hebben we er weer een schattig hondje bij op het erf. Pietje van André is nu weer een paar dagen in Oss met zijn baasje.
Grote en kleine vogels vliegen af en aan rond de boot. Er zijn veel kwikstaartjes bij, maar ook kraaiachtigen. 


Hier zit er een geposeerd op de zaagbok, een andere op een paaltje. 



Ook zie ik ze wel eens vliegen.

Een en ander is te zien op de status van WhatsApp. 


Een prettige avond is mijn wens en voor morgen ook weer:















Geen opmerkingen:

Een reactie posten