zaterdag 20 april 2024

Hoera, weer klompen om in op te treden. Bij Narda in Wesepe.

 Goedenavond. Ben nu in Wesepe, waar Narda woont. Het was ongeveer 30 kilometer fietsen vandaag en in Raalte, op twintig kilometer, had ik een oponthoud. Het is een plaatsje waar ik al wat ervaring heb met optreden en vandaag zaterdag kwam het mooi uit dat ik daar in de loop van de dag doorheen kwam. Eerst was ik begonnen met koffie drinken in de Hema en toen ik mijn accordeon uit de koffer haalde moest ik meteen al aan de bak, want kreeg gretig gehoor van twee kinderen met hun ouders. Op een grote paddestoel, rood met witte stippen kwam er nog een beetje onwennig uit, maar het eerste muntje van vijftig cent lag in de koffer. Daarna kwam er meteen de klad in. De mensen reageerden niet of nauwelijks en een regenbui dreigde. Toen de druppels maar bleven komen was ik genoodzaakt het zaakje weer in te pakken en opnieuw naar koffie uit te zien.
Dubbele troost dus, want van het fietsen werd ik ook niet vrolijk. Zoals vaker de laatste tijd werd ik geteisterd door vermoeidheid terwijl de wind bij vlagen mij ook parten speelde, terwijl de richting ervan iets gunstiger aan het worden was. In deze bakkerij annex café was er een leuk contact met mensen uit Australië die te gast waren met een Nederlandse vrouw. Toen ik weer buiten was viel er opnieuw een malse bui. Die bracht me op het idee iets anders te gaan doen, namelijk op zoek te gaan naar nieuwe nog te beschilderen klompen. Bij de Welkoop moet je zijn, vertelde een vrouw van een winkel waar ik twee klompjes voor het raam zag staan.
De winkel Welkoop vond ik en de klompen van mijn maat vond ik daar ook.


Mijn dag was nu sowieso al goed, want nieuwe klompen  stonden al heel lang op mijn verlanglijstje,  al voor ik vorige week mijn laatste speelklomp verloor.




Naast de klompen vond ik in de winkel ook een geraniumplant, die ik Narda wilde geven. 
Maar ze vertelde mij dat ze tegenwoordig alleen nog maar biologische planten wil, omdat insecten die op de gangbare planten komen niet tegen het gif kunnen dat erop zit en dood gaan. En er zijn al steeds minder insecten. 
Narda is een vrouw die oog heeft voor alle kleine wondertjes die ze om zich heen ziet. Hieronder enkele foto's die ze de afgelopen tijd gemaakt heeft.




Deze tulp staat bij haar in de tuin.




Deze sering ook.




En dit is de buitenkant van een blad van een geranium.

Op de status van WhatsApp zijn ook een orchidee te zien en andere planten die in haar huis staan.

Nog even terugkomend op vanmiddag: De vers gekochte klompen konden daarna meteen het podium op. Of het aan de klompen lag? Het optreden liep nu zoals vanouds. Het bleef een uur droog en in die tijd had ik ongeveer mijn klompen weer terugverdiend. Daarna kon ik in mijn vertrouwde reisoutfit het laatste stuk tot Wesepe afleggen.

De klompen zijn nog wel niet beschilderd,  maar ze stralen al wel iets uit.



Spreuk van de dag.


Het is belangrijk om iets te leren,  maar het is ook belangrijk om iets af te leren.

Ik ga er eens over nadenken hoe dat bij mij zit.



Een prettige avond nog en



T o t    M o r g e n. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten