dinsdag 2 april 2024

Nog niet op tournee, wel fietsenspullen geordend.

 Goedenavond. Ik had weg kunnen zijn voor enkele dagen met de accordeon en met het doel mensen te bezoeken,  maar het kwam er nog niet van. Het was ook geen mooi weer want het waaide flink uit het zuiden en die kant wilde ik eigenlijk op. Wel heb ik mijn fietsenspullen weer eens bekeken,  die onder in de fietstas zaten te dobberen in een bodempje regenwater. Nogal verroest dus mijn sleutels, bandenafnemers, kettingponsje, spakenspanner, en zo voort.
De plakkertjes zaten ook allemaal kletsnat in de doosjes, dus die zijn waarschijnlijk niet meer bruikbaar voor een reparatie. 




Dat krijg je als je slordig bent en je fietstassen niet beter dichthoudt als het regent. 
Maar ik heb ook de ketting gesmeerd en dat is wel weer goed.
En ook zijn de spullen weer netjes afgewassen, noodzakelijk voor als ik een paar dagen van huis ben.



Daarna was het koffie drinken bij André en Sjaantje en vanmiddag waren er ook wat kleinigheidjes  bij hen te doen. In Maasbommel waar een kleine winkel is ben ik daarna boodschappen gaan doen voor vanavond en morgenochtend. 
En zo is de kans dat ik morgen ga veel groter dan vandaag. 
Het was interessant om te zien hoe een spin zich voortbewoog  langs zijn net.


Op de status van WhatsApp zie je het op een filmpje. 

Voor een ander raam zit steevast dezelfde spin. Vorige week had ie een wesp in zijn net,  maar die was ontvlucht.





Maar buiten wordt er door de spinnen veel intensiever huisgehouden. 

Ze kunnen zo de muggenstand een beetje inperken, maar belangrijker voor mij is dat ze binnen de muggen weghouden ( en de wespen)


Spreuk van de dag. 


Klokken zijn tijdloos.







T o t   M o r g e n. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten