donderdag 25 april 2024

Schrikken: André en Sjaantje tussen wal en schip. Gedicht!

Als je adem verstokt en je even niet weet hoe je verder moet gaan luister dan naar je hart.
Het is spannend soms en grote beslissingen worden in kleine momenten genomen. 



Soms kan de maan helderheid verschaffen. 





Goedenavond. Het was even spannend vanmiddag. Terwijl ik met buurvrouw Judith stond te praten zag zij wat ik niet zag: André en Sjaantje waren met loopbrug en al naar beneden gezakt. De loopbrug heeft twee gedeeltes en de overgang tussen het ene en het andere fungeerde als wip.Wij vlug ernaartoe, maar gelukkig zagen we beiden weer omhoog krabbelen, zonder sporen van blessures. Alleen André had een natte broek tot aan zijn knieën. Ze kwamen terug van Maasbommel en de loopplank is gaan schuiven dus. Hoe het kon dat weet André niet te vertellen. 
Buurman Ton is ook te hulp geschoten en samen hebben we een deel van de loopplank weer goed weten te leggen. Met zijn tweeën konden we met enige moeite de rest ook weer op zijn plaats krijgen.

Intussen hoor ik een ijverig getik aan de buitenkant van mijn stuurhut. Er is een vogeltje zich aan het nestelen op de plek waar de pannen staan. 

Hier ergens is het, ik zag er net ook eentje wegvliegen. 

Maar ook de kachelpijp rammelt. Het wordt tijd dat ik een paar nieuwe delen aan zie te komen.

De boog en het rechte stuk passen nog net op elkaar. 

Het kacheltje is de naam van een familiezaak in Druten waar ik tot nu toe mijn pijpen heb kunnen kopen. Ze waren ermee gestopt,  las ik laatst,  maar toch zag het er nog open uit toen ik er op de terugweg van mijn reisje langs fietste. Maar in ieder geval zijn er meer winkels in de buurt, zag ik vandaag op Google. 
Zwarte kraaien zie ik hier heel veel de laatste tijd. Misschien hebben ze het gemunt op de jonge meerkoeten. Bij Judith onder is pas een nestje uitgekomen.


Daar op het weggetje zit weer zo'n kraai, terwijl de spin op mijn raam groter lijkt.

Op de status van WhatsApp vliegt de kraai vanaf een boot naar de wei.

De wortelen en de prei die hier al lagen vóór de reis waren nog weinig aangetast en ik heb er lekker van gegeten. 



Spreuk van de dag. 


Het leven van de bloemen gaat naar de knoppen. 





Morgen is er weer een dag.



T o t   M o r g e n. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten