zaterdag 13 april 2024

In Hengelo. Na spelen op markt nu bij Harry te gast.

 Goedenavond. Mijn langzame tournee bracht me vandaag tot Hengelo, waar ik vanmorgen op de markt heb gespeeld. Er liep ook een grote beer rond, die alle kinderen benaderde en hun snoepgoed uit liet  kiezen. Dat ging wel aardig samen met de kinderliedjes die ik ondertussen speelde. Toen ik in mijn pauze in een bakkerij (Bart) koffie zat te drinken had ik gelegenheid om een en ander te filmen.






Op de status van WhatsApp zie je de beer met de kindjes omgaan.


Hengelo heeft als stad trouwens iets met de beer. 

Deze meer dan levensgrote beer staat bijvoorbeeld midden op het plein waaromheen de markt is opgebouwd.




Na drie nachten in de tent slaap ik vannacht weer in een huis en in een bed. Ben na de markt in het huis van Harry aanbeland. Harry en ik kennen elkaar nu zo'n 35 jaar. Hij was in het begin een overbuurman die aan de overkant van de Maas woonde. Nu woont hij alweer zo'n twintig jaar in zijn geboortestreek. De leeftijd begint inmiddels  aan hem te knagen. Sinds een maand of drie heeft ie heel veel last van zijn rug, zodanig dat hij niet meer in zijn bed kan slapen,  maar op een stoel.
Nu is het voor het eerst dat ik hem in deze nieuwe toestand aantref, lopend met een rollator onder andere. Ik had voorgesteld vanavond voor ons ratatouille te maken, mijn culinaire specialiteit.  Dat moest weer eens met inductie, zoals ik dat laatst bij Piet ook al eens geoefend had.

Het is gelukt. Weer eens wat anders dan koken op houtvuur zoals de vorige avonden. 



 We hebben het net gegeten en het smaakte natuurlijk prima.
Harry kijkt naar een  favoriet programma op televisie terwijl ik nu mijn huiswerk zit te maken. 


In dit huis vind ik zometeen mijn slaapplaats voor de nacht, in de kamer hiernaast op het bed van Harry, terwijl de huisbaas zelf in een stoel de nacht gaat doorbrengen. 


Spreuk van de dag 



Niet hoe oud iemand wordt is van belang maar hoe hij oud wordt.



W e l t e r u s t e n. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten