zaterdag 6 april 2024

Naar Schijndel voor markt én de aanschaf van een kampeermatje. Moe.

 Goedenavond. Blij dat ik thuis was want voel me de hele dag nogal moe en het was een hele trap naar en van Schijndel. Ik denk dat die verkoudheid me nog wel dwars zit,  hoewel ik daar niet zo veel meer van merk. Vanmorgen geen uien meer gegeten bij het ontbijt,  maar wel zoete dingen en weer suiker in de thee. Dat werkt weer averechts voor het genezingsproces. 
Gekozen voor Schijndel en niet voor Wageningen wat ik in mijn hoofd had en wat lucratiever is qua inkomsten en vooral een betere sfeer heeft. Maar ik wil overal een keer spelen en Schijndel was al weer heel lang geleden. Het waaide heel hard tegen op de heenweg en met die moeheid erbij was het nogal afzien. Bij aankomst kwart voor twaalf was het eerst een half uur uitpuffen op een bankje. Maar dat gaf meteen weer een filmpje voor de status van WhatsApp. 



Twee kinderen waren schattig aan het spelen op de bakfiets waarin ze gekomen zijn.


Een hondje keek toe.


Even later fietste moeder weer met ze weg.

Het spelen werd niet zo gedragen door het publiek dan gemiddeld maar de marktmensen tegenover mij waren zichtbaar geamuseerd door mijn optreden.

Ik had nog een bijkomend doel om naar Schijndel te gaan.Daar is namelijk de kampeerwinkel van De Wit.





Hier kon ik een slaapmatje kopen voor in de tent. 




Gisteren bij het rommelen in de benedenruimte had ik vergeefs naar de matjes gezocht die ik moest hebben. Later bedacht ik dat ik die in Frankrijk heb laten liggen waarschijnlijk. Ze zijn wel belangrijk bij het kamperen en er is nog steeds het plan om dat binnenkort of volgende week al te doen.
Een derde doel van mijn tocht vandaag was om op de terugweg via een ommetje Hanny te bezoeken in Nuland.
Ze is afgelopen week opgenomen geweest in het ziekenhuis voor onderzoek en is vandaag en morgen even thuis.
Maar ik kon haar niet bereiken en zodoende ben ik rechtstreeks naar huis gefietst waar ik meteen ben gaan liggen. En ik lig nog steeds. Toch zal ik zometeen op moeten,  want vandaag moet er wel gekookt worden. Gisteren viel ik met de neus in de boter bij André en Sjaantje,  maar het is niet alle dagen feest.
Vanmiddag was ik even flink geschrokken toen ik een SMS kreeg van de belastingdienst. Ik moest vóór 8 april 413 euro 19 overmaken, anders zou de gerechtsdeurwaarder overgaan op conservatoir beslag. Nagegaan wat dat inhield zou dat betekenen dat al mijn banktegoeden bevroren zouden worden. Gelukkig had ik dan toch nog de inkomsten van het spelen. 
Maar gelukkig was ik slim genoeg om in te zien dat dit een trucje is van moderne dieven. Voor alle zekerheid heb ik het bericht aan Piet en aan Hennie Auwens laten lezen en die waren blij dat ik er niet ingetrapt was. Maar ik was aanvankelijk toch wel even geschrokken. We moeten onthouden: overheid en banken vragen zoiets nooit per SMS of app of mail.


Spreuk van de dag. 





T o t    M o r g e n. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten