maandag 15 april 2024

Hulp in de huishouding bij Harry.Van Harry naar Hans.(Van Hengelo naar Enschede)

 Goedenavond. 
Nu in het huis van Hans in Enschede. Ben vanmiddag bij Harry weggefietst. Het was een nuttige tijd daar, want Harry is in korte tijd behoeftig geworden en een beetje huishoudelijke hulp kon ie wel gebruiken. Zo heb ik zelfs gestofzuigd met de kruimelveger


Harry heeft een filmpje ervan gemaakt dat op de status van WhatsApp staat. 

Harry had een wasje gedraaid in de wasmachine en de kledingstukken heb ik opgehangen onder het toeziend oog van de huisbaas. Dat bleek niet zo gemakkelijk als ik dacht, want de overhemden moesten zeer nauwkeurig opgehangen worden. 

De boorden van de overhemden moesten precies in de plooi blijven bij het ophangen. 

Harry heeft een vaatwasmachine en daarbij werd ik ook door hem geïnstrueerd hoe ik daar de spullen in moest zetten op een goede manier. Met zo'n ding heb ik nog nooit om hoeven te gaan in mijn leven. Gewoon afwassen in een emmer met een sopje vind ik veel eenvoudiger en geeft meteen ook schone handen.
Harry heeft nu weer een schone en opgeruimde aanrecht. Hij opperde dat hoewel ik een rauwdauwer ben ik toch ook gevoel voor orde en regelmaat  heb. 

Aangekomen bij Hans kon ik erbij gaan zitten en werd ik op mijn beurt door hem verzorgd. 
Hij bereidde een goede maaltijd waar onder andere die vleesachtige bolletjes deel van uitmaakten.





Falafel heten ze.


Tijdens het eten heeft Hans een kaarsje aangestoken op zijn  altaar ter ere van onze voorouders.

Het altaar van Hans.


We hadden elkaar veel te vertellen want Hans is drie maanden in Colombia geweest en heeft er onder andere tien dagen met indianen samengeleefd. Een hele ervaring. 
Door zijn raam was deze prachtige wolk te zien:





Dezelfde wolk een kwartier later.


En nu lig ik alweer lekker op bed in mijn logeerkamer op zolder. Bij Harry mocht ik slapen in zijn slaapkamer, omdat hijzelf vanwege zijn rug in een stoel slaapt tegenwoordig. 



Spreuk van de dag. 

Je kunt je niet verder uitrekken dan je bed lang is.



W e l t e r u s t e n. 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten