woensdag 28 juli 2021

De mist en een stralende persoonlijkheid zwaaien me uit naar Le Cheylard.

 Prachtig waren de mistvelden die boven, onder en door me kwamen toen ik vanmorgen me naar de markt van Le Cheylard begaf.
Van een hele andere schoonheid was de verschijning van Marie.
Zij heeft in een dorpje halverwege een café annex restaurant. Daar verzorgt ze eenvoudige maaltijden of zet gewoon een kopje koffie voor de gasten.
Haar huis voorbij rijdend vond ik de bloemen zo mooi.
Hoewel al iets verder ben ik terug gereden en wilde ze fotograferen.
Daar kwam Marie zelve naar buiten:"Hé Gérard !"
Verteld dat ik alweer een tijdje in Frankrijk ben en nu op weg was naar de markt van Le Cheylard . Maar dat raadde ze al.
Met haar erbij op de foto zijn de bloemen nog veel mooier.



Net zoals maandag naar St Agrève ging de reis vandaag ook weer prima. De conditie was goed, nauwelijks zat ik vooruit te denken hoever het nog was tot de markt.
Op de col nam ik rustig even de tijd om in en met de wolken te zijn, evenals op andere plekken. 






En even binnenlopen in het openstaande kerkje met een gebedje deed me goed.

Op de markt was ik op het laatst erg onder de indruk van hoe goed het allemaal liep.
De energie stroomt door me heen en ik laat het weerklinken.
Voor mijzelf evenzo een verrassing van wat er uit komt dan voor het publiek. Een beetje magisch allemaal.

Morgen de gelegenheid om met Wim mee te gaan naar Yssingeaux, een verre markt op het Centraal Massief.
Zal ik het toch maar doen? Het is zo verschrikkelijk vroeg opstaan.
Vijf uur of zoiets.....
Maar deze moeite zal zeker weer beloond worden met prachtige momenten daar met de mensen, en vooral de kinderen.

Nu, half acht, dan is het onderhand tijd om naar bed te gaan. En waarschijnlijk toch weer slecht slapen?
Nou, misschien vannacht beter.

Welterusten alvast.

En deze zonnebloemen wilden ook nog gezien worden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten