vrijdag 2 juli 2021

Mooie woorden.

 In het Frans zijn er minstens twee woorden met de betekenis:"mooi".
B E A U   hing gisteren al hier te bengelen aan een houtje.
Vandaag is er het andere woord J O L I   bij gekomen.


Zij aan zij met dat eerste woord.




Beide worden ze natuurlijk nog verfraaid.

J O L I  hangt n
iet aan een houtje dit keer maar aan een touw, hetzelfde waarmee ik stoelen aan het matten ben.
Dit touw plus de bevestigingshaakjes maken deel uit van een grote hoeveelheid die zeker al tien jaar hier buiten ligt te slingeren en nog steeds aan kwaliteit niet heeft ingeboet.
Ooit gekregen van André, buurman van de boot, die destijds handelde in legermateriaal.




Verder had ik vandaag bezoek van nogal wat vlinders.
Een mooie atalanta heeft heel lang om me heen gevlogen en zich door mij laten bewonderen.






Later trof ik er eentje binnen aan, die even later de vrijheid weer mocht opzoeken.




En deze, die familie lijkt zat buiten.





Vanmorgen twee tomatenplanten overgezet.
Twee juli is wel erg laat voor deze actie, maar ach, we zien wel wat het wordt.



Hetzelfde zoals bij het voetbal dat nu aan de gang is.
Het lijkt me sterk dat Spanje niet gaat winnen van Zwitserland.

Nog een genoeglijke avond gewenst, vooral bij België tegen Italië.
Dat lijkt me spannender.
En anders maar gewoon naar vlinders kijken die om ons heen vliegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten