zaterdag 10 juli 2021

Stroomdiefstal

 Vandaag doe ik iets wat eigenlijk niet mag, maar het komt zó mooi uit.
Op zoek naar een kampeerplek tussen de marktplaats van vandaag, Crest, en die van morgen, Saillans, kwam ik terecht op een plek die niet zo mooi is qua uitzicht en ook niet omdat er een lelijk optreksel is neergezet.
Maarrrrrr, wat blijkt, er ligt een electriciteitaansluiting vanuit een huis dat ze aan het opknappen zijn.
Ik mijn kabels en de powerblok erop gezet, en laat het nou nog werken ook.



Deze reis heb ik mijn eigen zonnecollector thuisgelaten omdat ik met de meegebrachte stroom wel drie dagen vooruit kan.
Maar al spoedig kreeg ik spijt, want zoals vaak veranderen mijn plannen gaandeweg. Misschien nog even doorgaan met de toernee, ging door mijn hoofd, maar helaas, nee, dan kom ik in de war met de blog en andere dingen waar de smartphone voor nodig is.
Dus na morgen maar braaf naar huis, er zit niks anders op.
Maar nu dit: Een lot uit de loterij , want zoiets maak je nooit mee.
(Oh ja, denk ik nu, een camping nemen kan natuurlijk ook wel een keer. )



Het huis dat ze aan het opknappen zijn en waar de stroom vandaan komt.




De tent met daarnaast uit dat plastic gebouwtje mijn stroomvoorziening.

In ieder geval is de kans nu groter dat ik na de derde markt op rij, Saillans, morgen iets naar het zuiden fiets om vanaf dinsdag een serie van vijf markten af te werken, waarvan de laatste zaterdag weer Crest is.





Tussen Crest en Saillans lig ik nu.
Morgen en maandag dan zou ik van Saillans naar het zuiden kunnen afzakken, waar onderaan het kaartje in Vaison la Romaine dinsdag de markt is.
Een beetje noordoostelijk ervan ligt Buis les Baronnies voor de markt van woensdag. Donderdag is Nyons aan de beurt, wat daarvan weer noordwestelijk is. Vrijdag Dieulefit, dat daar weer linksboven ligt en zaterdag dan weer eventueel opnieuw in Crest.

Zo in die trant maak ik eens per jaar wel deze toernee. Misschien nu dus weer?
Morgen na Saillans beslis ik pas echt.
Daar is het een kleine markt met onzekere afloop omdat er niet veel plaats is, maar tot nu toe is het toch elke keer een succes geworden.
Dat was het in Crest vandaag ook.
Maar daar heel groot en heel veel publiek en zoals gisteren aangekondigd veel positief ingestelde mensen.
Kleurrijke types waren er, ook hippies, maar vooral mensen met een open mind.
Daar voel ik me al gauw gedragen.


                    Negen uur vanmorgen




        Kwart over negen vanmorgen.



Ook weer een bekende ontmoet:Een vrouw die mij jaren geleden eens uitnodigde na afloop van de markt naar haar en haar gezin te komen en te blijven logeren.
Ze verkocht toen geitenkaasjes op de markt.
Nu doet ze dat nog steeds, maar om de twee weken in Saillans, morgen niet.
Ze wonen daar heel mooi met hun geiten, maar het was wel flink klimmen de alpenheuvels op om er te komen.
De toen nog jonge kinderen zijn inmiddels het huis uit.

Nog even een fotootje van een straatje in Crest, dat verlaten is, terwijl het iets verderop krioelt van de mensen.


 Hier in de buurt staat dan mijn fiets ergens geparkeerd.

Ook werd er een piano neergezet voor het terras waar ik pauze nam.



Verder is er een fietsenzaak met speciale fietsen.







Dit gebouw kwam ik er ook tegen:





Enfin, veel te beleven in Crest, meer dan ik in een paar woorden kan vertellen.
Als iemand ooit in de buurt is, is het aan te raden voor een bezoek.

Nu dan, tijd nog even voor een joghurtje voor mij.
De bloemkool was de hoofdmaaltijd vandaag.




En alweer staat mijn voet ervoor........, die verbrandde ik ook nog dit keer want bij het optillen van de deksel viel er stoomwater op mijn voet.

BONNE NUIT.
Ps Mollema heeft de etappe vandaag gewonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten