dinsdag 20 juli 2021

Jacqueline nodigt Wineke en mij uit naar haar nieuwe huis te komen.

 Jacqueline is verhuisd in het voorjaar naar een mooie plek in de heuvels.
Sinds ik Les Costilles heb kennen wij elkaar, ze was namelijk de eerste pakweg tien jaar een "buurvrouw".



Samen met haar man Mark had ze iets verderop een bijen- onderneming.
Ze zijn uit elkaar gegaan en daarna heeft ze onder andere heel lang een appartement betrokken in Lamastre.
Al jaren wilde ze graag weg, om weer iets te vinden in de natuur, wat beter bij haar past.
En nu ben ik heel blij voor haar dat dat gelukt is en vandaag hadden Wineke en ik de eer om kennis te maken met de plek.




Een stuk van haar tuin met een grote courgetteplant en uitzicht op het oosten waar de zon opkomt boven de Alpen.
Het huis daarachter is van de buren.

Ze was ook in Lamastre op de markt vanmorgen, evenals Wineke. Ze kennen elkaar ook een beetje, we hadden gedrieën koffie gedronken en toen kwamen we op het besluit om hierna elkaar te treffen bij haar huis, wat wel 26 kilometer van Lamastre blijkt te zijn.




Dat kwam mij ook goed uit om het zo te doen met Wineke, want met mij hadden we al lang het plan om een geschikte datum te vinden, en nu ben ik er in ieder geval al geweest.

Wel betekende het voor mij dat het wederom een volle dag werd, want vanaf Lamastre waar de fiets was gestald moest ik rond zeven uur nog weer de terugklim naar boven, naar huis aanvaarden.

Maar daar ben ik inmiddels alweer gearriveerd, heb er gegeten, een grote bak salade dit keer, en daarna ben ik mijn huiswerk, de blog, gaan maken.

Een prettig stukje avond nog gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten