zondag 4 juli 2021

Vandaag al richting St Agrève??? Nee, toch niet.

 Morgen is weer de eerste grote markt in St Agrève. Juli en augustus zijn de (enige) maanden waar het voor mij interessant is daar te gaan spelen.
Dan hebben ze de markt uitgebreid met de lange gezellige hoofdstraat.
Het is wel een hele onderneming. De heenweg daar moet ik tweeëneenhalf uur voor uittrekken, voor de terugweg twee.
St Agrève ligt namelijk op 1050 meter hoogte, het begin van het Centraal Massief van mij uit gezien.
Eerst dalen van 600 naar 350 meter ongeveer, daarna de lange klim.
Maar het is altijd wel de moeite waard, omdat de sfeer voor mij daar positief is.
Er is veel verschil in de ene of de andere plaats.
Maar in voor mij moeilijkere plaatsen is het voor mij juist een uitdaging om daar ook iets neer te zetten. Alleen niet zo vaak per jaar.
Het zou gaan regenen vandaag, maar vanaf zes uur niet meer.
Daarom overwoog ik om vanavond al met kampeerspullen te vertrekken en dan eventueel dinsdag een andere markt op de hoogvlakte te doen, twintig kilometer verderop.
Maar ja, ik ben niet goed in vertrekken, wel goed in lang weg te blijven.
Nu, kwart voor acht, heb ik al zo lang getreuzeld dat het morgenochtend wordt, maar dan wel vroeg.
Veel regen voor dinsdag in het vooruitzicht, dus weet allemaal niet hoe ik het ga doen.
Morgenavond weer terug op het nest of ergens in de tent?
We merken het wel.
In ieder geval was er zojuist hier dit prachtige wolkenspel.



Zometeen maar weer eens luxe koken op gas.
Bloemkool staat op het menu.

Een E N I G  avondje is mijn wens.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten