donderdag 15 juli 2021

Père Noël oftewel de Kerstman.

 Vandaag op een terrasje in Nyons volop hilariteit.
Een kindje kwam naar me toe, gaf me zijn handje, en had een vraagje:"Bent u père Noël ?"
Dat is Frans voor "de kerstman".
Het kwam er zo mooi uit en het zette het hele terras in vervoering.
Menige keer werd ik daarna door een kind of een volwassene met Père Noël aangesproken en de koffie werd voor me betaald.

Er waren vandaag zoals vaak in Nyons vele artiesten en daarom was de spoeling voor mij wat dunner, maar ik was helemaal vertederd door deze vrouw.




Ze deed het zo mooi, met haar had je de poppetjes aan het dansen.

Ook de harpiste was weer in actie.

Morgen is het te doen in Dieulefit. De afstand is op vijf kilometer na overbrugd. Bij de uitgang van Nyons was dit de stand:



Het was klimmen, dalen, klimmen tot nu toe, en morgen het laatste stuk gaat naar beneden.

Het was wel even zoeken naar een goede plek met beschutting, want het waait af en toe flink en er is regendreiging.
Maar ik denk hier rustig en veilig te kunnen slapen.

Wel voelt het nog steeds heel onwezenlijk, alsof het een droom is, deze situatie . De wetenschap over twee weken geen café meer in te mogen of een grote supermarkt.
Soms denk ik echt:" Ben ik nu aan het dromen?"
Maar het lijkt echt de werkelijkheid te zijn

Ben alvast vooruit aan het denken. Heb binnenkort een nieuwe ketting nodig en een nieuw freewheel voor de fiets.
Als ik zaterdag door Valence kom daar in de Decathlon die spullen maar vast in voorraad halen....

Enfin, nu straks naar bed maar weer echte dromen laten komen.
Misschien zijn die dan wat reëler dan de werkelijkheid.

     BONNE NUIT.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten