zaterdag 3 juli 2021

Het begin is er.

 Een mooi begin, vind je niet?





De eerste twee letters stonden gisteren nog voor B E A U, maar vandaag is er een nieuw B E G I N .

Het  B E G O N  vandaag ook met een heel gepuzzel wat betreft mijn programma voor het weekend.
Zowel voor vandaag als voor morgen was er regen voorspeld.
Vanavond naar Wim en morgen samen naar Romans was afgesproken.
Vanmorgen was er het kleine zaterdagmarktje in Lamastre, maar rond negen uur vielen er al druppels.
Twee keer gaan, alleen vanmorgen gaan, alleen vanavond gaan of helemaal niet gaan.
Dit was mijn keuzemenu.

Uiteindelijk ben ik in ieder geval vanmorgen gegaan en daar blijft het bij, want Wim zelf heeft het voor morgen ook afgelast.

Het  B E G I N  van mijn optreden op de markt was lastig omdat voor de eerste noot die ik kon spelen ik al "weggestuurd" werd door een koopman.
 Gelukkig komt dit bijna nooit voor, maar mijn voornemen om er een vrolijke boel van te maken kreeg even een deuk, hoewel iets verderop ik nog wel een speelplaatsje vond.

De keuze voor het café van de koffiepauze bleek een gouden greep te zijn want daar zaten mijn vrienden Ben en Marij, die in Lamastre wonen ook, terwijl die nooit op terrasjes komen 
Maar...... vandaag waren ze in gezelschap van hun dochter Hanna en haar zoontje Rafael van vier. Deze zijn woonachtig in Zweden en sinds enkele dagen zijn ze nu hier.
Mooi om hen weer terug te zien, dat is vier jaar geleden voor het laatst.
Op het terras tegenover zat andere dochter Miriam, die ik nog wel beter ken en met mij meerdere Nederlanders.
Zij is enkele jaren geleden op televisie geweest bij Floortje en heeft een boek geschreven:"Vrouw in de wildernis?"
Ik heb voor deze gelegenheid deze titel even gegoogled en hier enkele foto's met wat er over haar geschreven is.






Je ziet aan deze foto's dat wij toch wel wat verwantschap hebben met elkaar.
Kamperen in de kou en koken in de regen ken ik ook, maar daarbij heb ik toch wel supermarkten nodig om in leven te blijven.

Wat ze ook heeft trouwens is dat ze optreedt met haar gitaar en prachtige stem bij supermarkten en op markten.
Haar zussen ook.
Wie weet zal ze dat een dezer dinsdagen in Lamastre gaan doen.

In de drie weken dat beide zussen blijven zullen we elkaar vaker zien.

Een fijne avond gewenst en tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten