maandag 26 juli 2021

DE BRON VAN DE DUIVEL.

Vlak onder St Agrève is een legendarische bron.

De overlevering leert dat vroeger  ruiters die de lange reis naar boven gemaakt hadden hier hun paarden te drinken gaven.
En dan gebeurden er rare dingen.
Menig paardenspan werd door de duivel bezeten . Het water bleek zo koud te zijn dat menig paard erdoor stierf. Hiervan kreeg de duivel de schuld.
Ook werd de duivel ooit in persoon waargenomen, zo staat te lezen in onderstaand verhaal.
Tot nu toe heb ik uit deze bron nooit water zien komen als ik voorbij kwam, maar dit jaar wel.
Misschien hebben ze moeite gedaan om het water weer ruimte te geven.
Dit is de tekst die erbij staat.



En dit is een( niet zo duidelijke) foto van de fontein.



 Markt in St Agrève vandaag.
Ik kon met Wim mee, maar dan moest ik half zeven in Lamastre zijn. Maar nu moest ik niks, want had gisteravond besloten om vanmorgen te beslissen of ik wel of niet met de fiets zou gaan en niet met Wim.
Het werd wél met de fiets, want was op tijd wakker en fit genoeg.
In tegenstelling tot drie weken geleden (zie blog van 5 juli) kostte de klim van tweeëneenhalf uur me vandaag geen enkele moeite en op de terugweg dacht ik nooit:"Zal ik het wel halen om thuis te komen?"
Interessant dat dat allemaal zo verschillend kan zijn.
Het was nu druk op de markt en dat zal wel tot half augustus duren.
Het spelen liep niet echt vloeiend, maar ondanks dat reageerden de mensen vrij goed.
Na afloop nog even met Wim gebuurt en samen koffie gedronken.

Nu, zeven uur, heb ik er thuis alweer een paar rustige uurtjes op zitten.
Voornemen is om het morgen ook rustig te houden.
We zullen merken hoe dat uit gaat pakken.
Een rustige avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten