donderdag 29 juli 2021

Vandaag wél naar Yssingeaux.

 Een aantal weken geleden stond ik kwart over zes 's-morgens in Lamastre klaar om met Wim naar de markt van Yssingeaux te rijden.
Vóór dag en dauw opgestaan daarvoor.
Maar tot mijn verbazing ging de auto van Wim precies de andere kant op.
Het bleek een misverstand tussen ons. Wim had voor Vernoux gekozen, waar dan ook markt is.
Daar had ik met de fiets veel makkelijker zelf heen gekund en daarvoor drie uur later op kunnen staan.
Maar vandaag was het echt zo, de auto ging de goede kant op en had zeker een uur nodig om het verre Yssingeaux te bereiken.



           Hier was het nog acht kilometer





Yssingeaux , wel 65 kilometer boven Les Costilles, waar ik woon.


Zo tien over zeven stapten we daar uit de auto, op zoek naar een bakker voor versnaperingen bij de koffie.
Een leuke ontspannen sfeer tussen de koopmannen die elkaar kennen.


De versnaperingen liggen te wachten op de koffie.

Toen Wim zijn stand ongeveer stond ben ik een verkenningswandeling gaan maken over de zeer grote markt om te kijken waar ik leuk zou kunnen gaan staan.
Onder andere was er de scharensliep, die ook in Chambon stond zaterdag.




Een man met een grote camera sprak me aan.
Hij vond mijn trui mooi en vroeg me wat ik ging doen. Of hij mij dan mocht fotograferen als ik speelde.
Hij was van het " bureau de tourisme", zei hij.

Zo rond elf uur had hij me gevonden en veel foto's gemaakt, onder andere van al mijn bordjes en ook heeft hij nog gefilmd en opgenomen wat ik speelde.

Aan belangstelling ontbrak het me vandaag ook niet, wel kon ik niet helemaal het vuur erin leggen zoals gisteren, waarschijnlijk doordat het weinig geslapen hebben me opbrak.
Dit was ook de reden dat het terugklimmen naar huis vanaf Lamastre vanmiddag wel weer een veel grotere opgave bleek te zijn dan de vorige afleveringen.

Maar het mezelf opgelegde zware programma voor vandaag is volbracht.
Morgen gun ik me weer rust.

Wel moet er gesleuteld worden aan de fiets.
Gisteren namelijk al geconstateerd dat de achterband begint uit te puilen van versletenheid.
Gelukkig heeft de band retour Lamastre nog gehaald vandaag, maar ik mag blij zijn dat de klapband is uitgebleven, waardoor de binnenband nog intact is.





Nu half negen is het einde van de dag in zicht, nu de zon steeds meer uit het zicht begint te raken.
Een goede nachtrust en een prettige morgen gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten