maandag 4 oktober 2021

Zoiets heeft de tandarts niet vaak voor zijn kiezen gehad!

 

 


En ineens zat ik daar weer bij de tandarts, die vorige week woensdag een wortelkanaalbehandeling bij mij had gedaan.
Vanmorgen na het ontbijt liet een compleet stelsel van zeven tanden los.
De vier linkse van de foto zijn stifttanden, de meest rechtse is de kroon die op de zieke tand zat.
Het geheel wiebelde al een tijdje een beetje, maar ik dacht dat het nog wel een paar jaar mee zou kunnen.
Nu heeft de tandarts een lijmpoging gedaan, maar het is onzeker of het gaat houden.
Anders heeft hij een alternatief in petto.
Ik zal de details besparen.
Ook heeft hij vandaag de wortelkanaalbehandeling afgerond.
Daarvoor stond op 17 november eigenlijk de afspraak.
Een en ander betekent dat ik vanaf nu vrij ben, ik hoef niet in Nederland te blijven, maar misschien doe ik dat toch nog wel een tijdje, alleen al omdat het onzeker is of de plak gaat houden.

Vanmorgen kwam er bezoek van het wandelend drietal Jan, José (mijn kappersduo) en Mieke.



Van deze laatste heb ik de fiets georven waar ik nu op rijd. Deze is van haar overleden man en heeft voordat ik hem vorig jaar kreeg vele jaren lang bij haar in de schuur gestaan. Jan zal blij zijn dat ie gebruikt wordt.
Mieke zit op de foto met de rug naar ons toe.

Ook de hond van Jan en José was van de partij en zoals gewoonlijk dook ze meteen het water in.




Vanavond gaf ik" kookles" aan André. Hij wilde graag weten hoe je die lekkere ratatouille klaarmaakt.
Zoals ik vandaag op een houtvuur zal hij het niet doen. Daar heeft hij een gasfornuis voor.
De hoeveelheid was weer zo groot dat we er morgen weer van kunnen eten.

Morgen kijken we weer wat voor verrassingen ons deze dag gaat bieden.
Voor nu ga ik gauw naar een ander vertrek of de tent in, want in de kajuit is het te druk met de muggen.

      WELTERUSTEN.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten