woensdag 6 oktober 2021

André en Pietje ontbijtgasten, Jacob en Dex op de koffie.

 Vanmorgen toen de  regen met bakken naar beneden viel kwamen André en Pietje bij mijn warme kachel hun ontbijt nuttigen.


Pietje is hier bezig met zijn boterhammen.


Rond half twaalf kwamen Jacob en zijn hondje Dex binnen. De koffie was al gezet, dus dat kwam mooi uit.



Toen het rond één uur wat droger werd nodigde Jacob me uit naar de Waal bij Dreumel te rijden, om daar te wandelen.




Het deed me terugdenken aan de tijd dat ik aan
deze machtige rivier heb gewoond  in een huisje dat binnen de zomerdijk stond in Wamel.
Er gaat heel veel kracht uit van deze rivier.
Jacob weet dat ook. Op zijn dagelijkse wandelingen met Dex en ook met andere honden kiest hij vaak de oevers van deze waterreus.

Verder is vandaag mijn trui afgekomen in zoverre dat alle delen nu aan elkaar zitten.
Er moeten nu nog draadjes ingewerkt worden.

Zojuist heb ik voor de tweede keer vandaag de kachel weer ontstoken.
Nu dient hij behalve als warmtebron ook als fornuis voor de boontjesmaaltijd die erop staat en nu inmiddels gaar zal zijn.



Een smakelijk eten gewenst voor wie ook nog aan de bak mag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten