donderdag 7 oktober 2021

Piet en ik samen op het podium van de Sonse markt.

 


Vandaag op twee markten gespeeld: Vanochtend in Veghel ...........




en daarna door naar Son waar de middagmarkt is.



Piet had ik ondertussen ingelicht over mijn komst en hij kwam tot mijn verrassing uitgerust met zijn viool.
Één van mijn meegenomen hoofddeksels kwam op zijn hoofd en even later stonden we daar samen te musiceren, zoals op de eerste foto te zien is.

Even voordat Piet arriveerde kwam Gitty op haar fiets aangemeerd.


                        Gitty


We hadden elkaar volgens haar zeggen een jaar of vijf geleden ook hier op de markt gesproken.
Ze kende me van foto's die ze bij Rina gezien had. Rina is een wederzijdse vriendin , die ooit in de Ardèche gewoond heeft bij mij in de buurt en vaak daar op mijn landje is geweest.

Gitty, Piet en ik zijn later naar de HEMA getogen en hebben onder het genot van koffie nog uitgebreid verder gebabbeld.



Hierna volgde het weerzien met Jet, Piet's vrouw, na één jaar en negen maanden.


 
Wegens corona was hotel Piet/Jet al die tijd gesloten.
Maar deze nacht slaap ik er weer en zojuist werd ik getrakteerd op een uitgebreid diner.
Van tevoren werd mij gevraagd hoeveel aardappelen ik dacht te consumeren, waarop Piet ze nauwkeurig afwoog op achthonderdvijftig gram.


Samen met die van mijn gastgevers kwam bovenstaand gewicht uit de bus.


Alles is opgekomen.

Het was vandaag een mistig begonnen dag die een mystiek plaatje opleverde van omgeving Deventer, door Narda gemaakt.




Een goede nachtrust gewenst straks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten