woensdag 27 oktober 2021

Markten Pijnacker en Berkel Rodenrijs.

 Het is traditie om als het even kan twee markten aan te doen als ik op woensdag bij Ageeth ben.
In Pijnacker is het 's-morgens te doen, in Berkel Rodenrijs de hele dag.
Dan eerst naar Pijnacker fietsen, wat een klein half uurtje vergt, om na de middag nog even in Berkel Rodenrijs op te treden.
Vandaag verliep het in Pijnacker een beetje chaotisch. Net op de markt gekomen moest ik onhoudbaar naar de wc.
Geen openbaar toilet en de HEMA had ook niks.
Toch even gespeeld op een mij bekend gunstig plekje waar ondanks de beschutting de bordjes moeite hadden om op hun plek te blijven.
Na de koffie was deze plek bezet door aanbrengers van krantenabonnementen.
Het ging dus een beetje moeizaam, vooral in het begin.

Hoe anders was het vanmiddag op die andere markt. Hier wel lekker druk , geen storende wind. Hier kwam ik helemaal in mijn spel.

Ertussenin was er met Ageeth koffie met gebak in een zaakje in Pijnacker. Ze liet me op de terugweg een andere route ontdekken.
Op mijn gebruikelijke route op de heenweg viel mijn oog hierop:




En in het café waar mijn nood gelenigd werd heerste de Rotterdamse gezelligheid.



En dit kindje in Pijnacker is geschikt voor op het toneel.




Ageeth heeft een fietshelm gekocht waarvan de verlichting  bestuurd kan worden met een apparaatje. Ze was hem aan het uitproberen.




En ondertussen is het bijna half zeven.

Een prettige avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten