zaterdag 16 oktober 2021

Koopman Martin al veertig jaar op de markten.

 


Al veertig jaar is deze man al op de markten te vinden, vertelde hij vandaag.
En al die tijd dat ik speel zijn we elkaar daar tegengekomen.
Vaak in Wijchen, maar ook in Schijndel, dat ik vandaag uitverkozen had om te bespelen.



Hij kwam nu spontaan naar me toe, de muziek horend, om me te vragen of ik bij hem wilde gaan staan.
Dat kwam goed uit want hij bevrijdde me zo van een plek waar ik niet zo op mijn gemak was: tegenover allemaal terrassen stond ik nogal gedurfd.
Als het daar niet goed gaat ga je af. Maar tot dan toe kon ik de show nog genoeg maken, vooral omdat een kind bijna constant bij me bleef staan dansen.
Tegenover Martin was het een veel neutralere plek en daar kon ik alle schroom, die ik vandaag meer dan gemiddeld had, van me afwerpen.

Meer mensen ontmoet vandaag. Net voor het vertrek thuis kwam een dochter van André met aanhang en het was fijn haar weer eens te spreken.
Op de fiets tussen Oijen en Oss kwam ene Ria uit mijn kennissenkring naast me rijden. 
In Heesch bezocht ik mijn broer Henk en zijn vrouw Grace.

Ook nam er vanmorgen tijdens het ontbijt een vogeltje plaats op één van mijn heipalen.



Niet ver van dit alles was Piet aan het wandelen vandaag in een buitenlands aandoend Zuid Limburg.



Deze foto is gemaakt in de voormalige cementgroeve van de St Pietersberg 



Mijn eigen fietstocht was ook mooi.
Het kwam langs een museum over oud Brabant.



Een mooi tuinencomplex met veel dahlia's trok aan mijn ogen voorbij.



Half zeven ongeveer thuis waar het nog lekker warm was vanwege de zon die de hele middag op mijn bovenkamer heeft geschenen.
Na drie uitdagen wordt het morgen lekker thuisblijven.

Een fijne zondag is mijn wens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten