donderdag 14 oktober 2021

Uitstekend brood.

 
 

Vandaag in Wijchen boodschappen gedaan na afloop van een dag met spelen op de markt daar en een bezoek aan Ad in Balgoy.
Omdat de rechtertas vol zat had ik het zo opgelost door het brood naast de accordeon te steken.
Bij de pont in Oijen waarschuwde een fietser me dat mijn brood uit de tas dreigde te vallen. Maar die zat er diep genoeg in.
"Het is een uitstekend brood", zei ik hem en op de pont herhaalde ik het toen ik het liet zien aan veerman Jaap, die vervolgens in een deuk lag.

De markt was over het geheel genomen matig qua reacties, maar er waren ook goede momenten bij.
Ook spraken enkele mij kennende mensen me aan. Zij kenden me van vroeger, veertig jaar geleden toen ik enkele jaren in Balgoy, gemeente Wijchen heb gewoond.
Daar woont nog steeds mijn vroegere buurman Ad en ik had me voorgenomen hem na afloop van de markt weer eens te bezoeken.




Rond half twee was ik bij hem.




Zijn vrouw Riet is drie jaar geleden gestorven.
Beide waren ze zeer met mijn spreuken begaan en de meeste die ik zelf heb zijn ook bij hen terecht gekomen.
Het deed me deugd dat ze er allemaal nog hingen.
Vanwege corona en dergelijke was het jaren geleden dat ik voor het laatst hier was.




Zelf heeft hij er ook ééntje bijgeproduceerd. De één na onderste van de eerste foto.

Toen ik op het punt stond weer op de fiets te stappen kwam net dochter Nicole met haar neefje Jonas.
Nicole en ik houden elkaar dagelijks op de hoogte van ons wedervaren, maar elkaar ontmoeten was vandaag voor het eerst sinds lange tijd.
Jonas is een zoontje van haar zus.




Twee jaar in Balgoy gewoond dus, maar al die jaren daarna ben ik er veel blijven komen. Behalve met Ad en Riet was er ook vriendschap ontstaan met een ander stel die geduurd heeft tot hun dood, zo'n drie jaar geleden.
Heel lang heb ik daar ook nog jaarlijks carnaval gevierd en dan hoorde ik erbij als had ik daar altijd gewoond en er nog woonde.
Carnavalswagens konden ze er ook maken. De bouwstijl herkende ik vanmiddag:




Zo, nu kwart over acht. Mijn buikje gevuld met een spinaziemaaltijd.
Tijd voor het avondprogramma.

Geniet ervan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten