zaterdag 9 oktober 2021

Na prima verzorging door Frans de markt van Schaijk bezocht.

 Vanmorgen heel laat op voor mijn
doen. Mocht wel, want gisternacht gingen om twee uur pas mijn ogen dicht.
Rond negen uur naar beneden komend zag ik Frans daar in zijn keuken, gezeten voor zijn oven.
Op mijn vraag of ik even brood zou kopen in het dorp antwoordde hij dat een nieuw brood al in de oven stond en over een kwartier klaar was voor ontbijt.




En inderdaad, een kwartier later ging het brood al onder het mes.




En nog even later werd mij het eerste sneetje aangereikt, tesamen met een kopje thee.



Het is de tweede dag op rij dat iemand brood voor me bakte, want gistermorgen bij Piet en Jet stegen de bakkersgeuren ook al naar me op toen ik uit bed kwam.

Zaterdags is er ook markt in Schaijk en Frans ging gezellig mee.
In tegenstelling tot gisteren in St Oedenrode werd ik hier direct omgeven door belangstelling.
Marktmensen die mij kennen( en ik hen niet) waren al net zo enthousiast als het publiek.
Het scheelt natuurlijk ook dat zaterdag de kinderen niet op school zijn en er veel op de markt waren. Kinderliedjes gaan altijd voor bij mij.
Frans was even fotograaf en filmer.



Helaas bleek mijn camera aan een poetsbeurt toe te zijn, zoals je ziet aan de foto.

Om kwart voor twaalf was ik wel iets te vroeg vertrokken van de markt, vond ik toen ik de tijd op mijn smartphone zag. Maar ik moest veel tegen de zon in kijken en voelde de moeheid van het weinige slapen van de afgelopen nacht.

Over een fietspad door een natuurgebied ging daarna de reis naar Uden, om daar in de gezellige drukte van de voetgangerszone de accordeon te laten weerklinken.

Gezellig was het ook in het bos.




In Uden eerst onder het genot van koffie uitgebreid de krant gelezen in een café en daarna mezelf en de mensen vermaakt tot bijna vijf uur.
Toen was ik echt wel moe en daarna vrij snel naar huis gereden, daar mijn buurman verslag gedaan van de drie dagen afwezigheid, gekookt, gegeten, en nu, kwart over negen , mag ik bijna gaan rusten.

Een goede nacht gewenst aan iedereen.

Ik eindig met een kunstwerk, gezien in Nistelrode.



  DAG DAG.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten