zaterdag 9 oktober 2021

Na verjaardag Tjeerd naar pension Frans in Schaijk.

Frans was één van de aanwezigen op de tachtigste verjaardag van Tjeerd.
Met hem ben ik na afloop naar zijn huis gefietst in Schaijk, een kilometer of tien van Heesch vandaan.
Een goed bed en breakfastadres voor mij.
Vanuit hier kan ik morgen weer een leuke speelplaats uitkiezen in Brabant.
Vandaag, of eigenlijk gisteren, want het is inmiddels één uur in de nacht geworden, waren er twee markten.
Vanuit Son en Breugel vertrokken bij Piet en Jet rond half tien om in St Oedenrode de ochtendmarkt te kunnen doen.



Het was voor het eerst sinds lange tijd dat een markt onbevredigend was.
Alsof de mensen me niet zagen staan.
Ook wel goed om dat eens mee te maken.
Rond elf uur hield ik het voor gezien en ben toen in St Oedenrode al vroegtijdig op bezoek gegaan bij Leny en Paul, van wie ik alleen de eerste aantrof.



Daarna rustig doorgefietst in noordelijke richting naar St Michielsgestel.
Hier voelde ik me vereerd. Een marktkoopman zette zijn spullen aan de kant om mij plaats te geven.
Maar ook hier was er aanvankelijk weinig animo van het publiek voor mij, ook omdat er gewoon weinig mensen waren.
Ook waren er weer verschillende mensen die mijn muziek waardeerden maar helaas geen cash geld bij zich hadden.
Het pinautomaatje komt dichterbij.
Uiteindelijk is het hier vanmiddag toch aardig gaan lopen.

Na St Michielsgestel is Vught niet ver meer en daar woont een zekere Charles Eerkels.
Hij is accordeonist in hart en nieren en ook reparateur en handelaar.
Ooit heb ik hem een accordeon laten repareren en sindsdien ging ik hem opzoeken als ik weer eens in de buurt was 
En meestal had hij dan een accordeon in de aanbieding.
Ik denk er ondertussen al wel drie van hem gekocht te hebben, onder andere diegene die mijn laatste reizen meegegaan is.
Nu was het zeker al wel vier jaar geleden mijn laatste bezoek.
Maar vandaag bleek dat dat definitief onze laatste ontmoeting was.
Informerend bij buren bleek dat de goede man is overleden, zelfs al voor de corona.
Tja.
Maar ik was blij dat nu te weten.

Daarna via Nuland, waar ik bij Hanny mijn maagje mocht vullen naar de verjaardag in Heesch. 

Nu, half twee in de nacht van vrijdag op zaterdag mag ik mijn ogen sluiten.

Welterusten voor wie nog niet slaapt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten