woensdag 13 oktober 2021

Hout in de aanbieding.

 Zojuist kwam Liesje uit Oijen voor mij een grote zak kleine houtjes brengen, zoals ze zondag beloofd had.
Ze belde op om te zeggen dat ze aan de overkant bij de pont ermee stond.
Dus ik de pont op om de brandstof in ontvangst te nemen.


  

Even later stond mijn aanwinst aan de Gelderse kant.


 

En nóg even later had ik al een gedeelte gebruiksklaar gebijld.




Was toch al een beetje met hout bezig.
Op de plek waar Toms auto gisteren stond zag ik een paar flinke takken op de grond liggen en deze, gezaagd en gekloofd zorgden vandaag al voor stijging van de houtwal.



De katoenen trui , waar de draadjes nog verder ingewerkt kunnen worden vond ik vandaag al af genoeg om te kijken naar het vervolg van een wollen trui.
Die was ik in maart toen ik bij Tom in Frankrijk was begonnen met de door hem twee jaar bewaarde wol die ik destijds in Spanje bij hem had achtergelaten.
Bijna halverwege was ik ermee gekomen.



En toen was de wol op.
Zou ik nog ergens dit soort wol en van deze kleur hebben liggen? In Frankrijk of in Nederland?
In Frankrijk niet.
Vandaag op onderzoek uitgegaan in mijn voorraad hier, en ja, waarschijnlijk is uit deze reserve genoeg te putten om het werk tot een goed eind te brengen.



Nu, tien voor zes is het bijna zover om eten te gaan koken.
Om zeven uur komt Bert, hebben we afgesproken. Hij heeft vandaag in Oss de hele dag mensen onder de loep genomen met zijn homeopathische bril.
Ook André is uitgenodigd over een uurtje. Leuk dat die elkaar ook weer terug gaan zien.
Moet de kachel aan, bedenk ik?
Nee, maar niet, het wordt dan eerder te warm dan te koud.

Tot slot nog een foto van de bloeiende distel die in mijn jachtje gegroeid is.







Een smakelijk eten gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten