vrijdag 15 oktober 2021

Heel gezellig in Kerkdriel.

 


Vandaag gekozen voor Kerkdriel, de middagmarkt, omdat Grave dat eigenlijk aan de beurt was vanmorgen in de regen zat.
Toen ik half één wegreed was er nog even twijfel om Druten te doen omdat het stevig waaide, maar op de fiets gezeten bleek dat de wind niet meer zuidwest was, maar na de regen naar noordwest was gedraaid.
Voor twee uur was ik al ter plekke.

In tegenstelling tot gisteren liep het nu als een tierelier. Je weet soms niet waar het verschil in zit. Ook vanwege meer kinderen later op de middag misschien.
In de pauze had ik het er nog eens lekker van genomen.



Ook nog twee woorden gevonden in de cryptogram van vandaag.

Bij Kerkdriel hebben ze ook een golfbaan, waar het vanmiddag druk was met de spelers.



Op de weg ernaartoe even stilgestaan bij een tuin vol met dit soort kunstwerken.



En op de Sluis St Andries was dit te zien.



De fiets die ik nu in gebruik heb bevalt goed.
Misschien iets langzamer dan de fiets die in Frankrijk is blijven staan maar het zit comfortabeler.
Het was een mooi filmpje dat zich afspeelde op de muur van dat witte huis, waar ik mezelf voorbij zag fietsen.
Reden om van mijn schaduwfiguur de foto te maken die ook bij de kop van dit verhaal staat.



Vandaag kreeg ik van Toon deze foto van vroegere tijden. Het moet dertig jaar geleden zijn dat zijn zoon met twee andere kinderen bij mij op de bakfiets zaten in Frankrijk.




Nu, negen uur is mijn buikje weer goed gevuld en zijn Maan en Jupiter weer wat verder geklommen dan een uur geleden, toen de hemel er zo uitzag:



Nog een prettige avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten