maandag 24 januari 2022

In de herberg van Wineke en Bruno.

 Vanmorgen weer vertrokken bij Koos.
Honderdvijftien kilometer tot huis in één keer is wel erg veel, vooral omdat voor acht uur 's-avonds de pont gehaald moet worden.
Maar in de gemeente Erp aan de Zuidwillemsvaart wonen Wineke en Bruno.



Rond half zes kwam ik hier aangefietst.


Wineke was al bezig met de boerenkoolstamppo
t toen ik binnenkwam.


      Restaurant geopend, QRcode niet gewenst.


De borden had ze al ter voorverwarming gezet.



Nu half acht hebben we gedrieën goed gegeten.
Wineke had in de stamppot knolselderij verwerkt met speklapjes en natuurlijk kookworst.



Bruno en Wineke hebben na het eten zoals de meeste Nederlanders betaamt een kopje koffie genuttigd, gemalen én gezet met dit apparaat.




De tocht was verder rustig verlopen vandaag.
Eerst van Geleen naar Maaseik, wat in België ligt.
Daar kon ik, heel luxe, een kopje koffie drinken IN  een zaakje en niet zoals bij ons buiten in de kou.


Vanaf Maaseik fiets je dan noordwaarts zo'n vijftien kilometer door België totdat je vijftien kilometer voor Weert weer in Nederland komt.
Het zonnetje kwam steeds meer door en dit vond ik een mooi geheel:




Tussen Weert en Helmond trof ik deze tekst.



En iets verderop viel me ook dit gebouwtje in het oog.



En toen, vlak voor de finish dit mooie natuurverschijnsel.



Een fijne avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten