maandag 31 januari 2022

Uitkijken voor rondvliegende pannen.

 Het weerbericht gisteren gaf waarschuwingen om rekening te houden met flinke windstoten.
Er zouden bomen om kunnen waaien en pannen van het dak geblazen kunnen worden.
Hoewel ik geen dakpannen heb op mijn hut was deze laatste waarschuwing ook op mij van toepassing.
Bij mij vlogen vanmorgen de pannen namelijk ook in het rond.






Maar verder denk ik niet dat er veel schade is. Een stoel ligt in het water, zag ik, maar op een ondiepe plek.
De kachelpijpen zijn er ook op blijven zitten en dat is wel eens anders geweest. In het verleden is menige pijp de diepte in gedoken met al die windvlagen.

Pietje de hond was vanmorgen in het hondenweer natuurlijk weer wezen wandelen.
Achteruit lopend met de wind in de rug dus volgde André hem naar mij toe.
Het hondje zag er zowaar nóg schattiger uit dan normaal, zo door en door nat,maar hij wist zijn plaatsje op mijn bank naast de kachel weer te vinden.




Dit stemmige weer past goed bij mijn breiwerken.
Maar toen ik even een liedje wilde spelen op de grote accordeon die hier staat was de vrede even weg bij de constatering dat één van de bastonen het bleef doen zonder dat ik een toets indrukte.
Een fiets repareren vind ik verschrikkelijk, maar als een accordeon kapot is kom ik er meestal wel achter wat de kwaal is en hoe ik hem weer goed kan krijgen.
Dus het ding op de operatietafel (bank) gelegd.




Kon niks vinden. Misschien is vocht de oorzaak en dus heb ik het rechtse gedeelte boven de kachel gelegd.
Morgen of overmorgen merken we wel of hij het na het in elkaar zetten weer doet zoals het hoort.
Net als bij de fiets is er geen man overboord als het euvel niet opgelost wordt.
Hier heb ik meerdere accordeons en deze is toch niet geschikt voor op straat. Maar hij deed het binnen toch wel goed.

Stiekem zijn er toch wel plannetjes om wat kleur in de trui te breien. Ik heb hier nog wat geverfde gesponnen wol gevonden.
Maar ik wil me inhouden om het niet te bont te maken dit keer.


                             De huidige stand.



Tot slot komen hier nog de hartelijke groeten van Corrie.





Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten