zaterdag 8 januari 2022

Heel veel hout gejut in de maashoek afgewisseld met naaiwerk..

 Vanmiddag zou het gaan regenen en dat deed het ook. Daarom thuisgebleven en zowel veel hout weggestookt als erbij gevonden. Dat laatste woog veel zwaarder want er was heel wat te vinden aan de Maas.
De dag begon echter met een prachtig zonnetje in een koude wereld.



Binnen was de kachel weer begonnen om het warm te maken. En ook hielp hij bij het zetten van de gebruikelijke ochtendthee.




Monique appte dat ze bij de pont stond om een door de firma van haar man gemaakt jacht voorbij te zien varen.



Of ik hem kon kopen, was mijn vraag. De mijne is namelijk aan vervanging toe.




Helaas, het jacht was al verkocht.

Met de figuurzaag wilde ik wat vlindertjes uitzagen. Er is een bestelling.
Maar het zaagje was te grof en de triplex van te slechte kwaliteit.



                   Een mislukkeling.


Gelukkig deed de zaag wel goed zijn werk op een dik stuk triplex, om twee spreukenbordjes voor te bereiden.





Het einde nadert van het werk aan mijn trui.




Iets nieuws heb ik al in gedachte. Eentje in alleen maar zelfgesponnen wol. 

Op zaterdag is er een spellingstest van tien vragen.
Vier ervan had ik fout. Niet best.



                  Twee van de vier fouten.


Nog dit bericht dat iemand vandaag inzond.





Maar het allerlaatste is deze foto.
Niet van hier, maar van ergens in Nederland.



Genieten van dit mooie weer, zou ik zeggen!
Prettige avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten