zondag 23 januari 2022

Een huis met inhoud.



Het huis van Koos waar ik een paar dagen te gast ben is er niet één met lege wanden.



Het is een weerspiegeling van de rijke geest van zijn bewoner.
Onder andere is deze man gepassioneerd van boeken, waarmee de meeste wanden van zijn huis zijn aangekleed.


Vele boeken en kunstwerken in zijn huis zijn gestoeld op een diepe geloofsbeleving die leidraad is in zijn leven.
Gelovig ben ik ook en vandaag was het een goede gelegenheid om weer eens naar een kerk te gaan, met Koos mee.
Een bijzonder prettige voorganger was hier de pastoor, met een heldere, duidelijke stem waarvan je voelde dat die gedragen werd van binnenuit.
Op een gegeven moment vertelde hij dat we allemaal een cadeautje kregen in de vorm van een papiertje en dat we pas mochten bekijken als hij het aangaf.
Het waren bij elkaar gezochte uitspraken uit de bijbel, die hij ook één voor één voorlas en die mij aanspraken, want zo ervaar ik het ook.




Ik besef kind te zijn van en geborgenheid te hebben bij God.
In het grote avontuur van mijn leven op aarde ondervind ik daardoor veel houvast.

Tussen de middag had Koos een lekkere bord erwtensoep voor ons.



Rond drie uur kwam zoals afgesproken Ineke voor mij op bezoek en konden we wat bijkletsen.



En op dezelfde keukentafel waar we vaak aan zitten zie je als het ware de narcissen zich ontwikkelen.
Zometeen gaan we weer een potje scrabble spelen samen, met af en toe een blik op de ontluikende bloemen.

Een gezellige avond is mijn wens.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten