dinsdag 25 januari 2022

Peter in Veghel bezocht op terugweg van Erp naar huis.

 Vandaag is het er na lange tijd weer eens van gekomen Peter te ontmoeten. Peter, een broeder in het geloof maar veel meer erop geconcentreerd dan ik. Hij is voor mij het voorbeeld van iemand die voor het geloof gaat.
Ondanks dat we elkaar heel weinig zien in het dagelijks leven zijn we wel in elkaars gedachten en bidden we voor elkaar.


We kennen elkaar ruim vijfenveertig jaar en ondertussen zijn we,met de woorden van Peter, jonge bejaarden geworden.
Maar onze geest is fris gebleven.

Rond elf uur vertrokken bij Wineke vanmorgen.
Ik had goed geslapen en wat langer dan normaal.
Dit keer was Peter dus thuis, in tegenstelling tot een maand geleden toen ik het ook al eens probeerde.
Hij had koffie voor me gemaakt en wat later hadden we samen een boterham gegeten.




Rond drie uur vertrokken voor wat ik dacht de laatste etappe naar huis terug.
Maar tot mijn boosheid moest ik bij de pont van Oijen constateren dat die weer niet vaarde. Dus mocht ik vanaf zes uur nog een lus van drie kwartier extra maken om thuis te komen. Gelukkig was het dichtstbijzijnde volgende pontje nog wel in de vaart.

Er was onderweg in Nistelrode nog een bijzondere ontmoeting. Een vrouw liep daar met een pony te wandelen alsof het een hond was.



Op haar jasje en op de pony zelf stond:therapiepaardje.
Op mijn vraag wat dat betekende vertelde ze dat ze met dit dier bejaardenhuizen bezocht en dat de mensen dat daar heel mooi vinden. En dat geloof ik ja.
Ik kwam haar later nog een keer tegen op het fietspad tussen Nistelrode en Heesch. Ze was op weg naar huis in Heesch en had vanmiddag waarschijnlijk het bejaardentehuis in Nistelrode aangedaan.
Ze doet dit één keer per week en ze is één van de twee mensen die dit in Nederland doen.
Eigenlijk had ik nog meer moeten vragen, bedacht ik toen ik doorreed. Ik wilde haar niet teveel lastig vallen.

En dan vind ik ook opmerkelijk dit huisje dat tussen Veghel en Nistelrode ergens in de middle of nowhere staat.



Nu dus weer thuis sinds afgelopen donderdag en lekker warm bij de kachel.
Het eerste bord eten heb ik al op.
Het tweede volgt nu.

Een goede avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten