maandag 3 januari 2022

Om vervuld te raken moet je eerst voor leegte gezorgd hebben..

 


Iets in de trant van de titeltekst kunnen de woorden zijn van mijn eerst volgende spreuk.
Heb al wat triplex gevonden waar een aantal bordjes uitgezaagd kunnen worden.
Zoals op de foto te zien heeft de houtstapel die er eerst lag plaatsgemaakt voor leegte.
In dit geval heeft de leegte al een bestemming, namelijk vers hout dat aan de oever nog ligt te wachten om gezaagd en gekloofd te worden.
Maar in het figuurlijke is het meestal beter om de ruimte even de ruimte te laten.
Niet te snel overal een invulling voor vinden.
Het moet kunnen ademen.

Morgenmiddag is de ruimte van mijn tijd echter al besproken.
Dan word ik even mantelzorger voor Henny, een goede vriendin die door haar knieën is gegaan.
Enkele weken geleden toen ze aan het fietsen was kon ze ineens geen stap meer zetten en geen pedaal meer rond krijgen.
Een verregaande artrose is vastgesteld 
Morgen gaan we er samen met de rolstoel op uit en dat zal best gezellig worden.
Het moet natuurlijk wel droog zijn.

In de ochtend wil ik de markt van Oss doen en er moeten ook nodig weer boodschappen gedaan worden.
Na drie weken stilgelegen te hebben is de pont hier vanmiddag weer begonnen te varen en na raadpleging van de veerman is deze pont morgen ook de hele dag in de vaart.
Dus dat vergemakkelijkt mijn uitstapje morgen.

Vanmiddag is ook André weer op zijn honk teruggekomen.
Voor het eerst sinds drie dagen heb ik weer eens koffie gezet.

Inmiddels is mijn warme maaltijd weer klaar.
Een smakelijk eten gewenst voor wie nog eten mag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten