donderdag 6 januari 2022

Breien is een halszaak geworden.

 

Na de laatste mouw zijn alle vier de delen van de trui  nu af en ze worden verbonden met de hals.
Het hele zaakje staat nu op de pennen en nu is breien dus eventjes een halszaak geworden.

Sinds vandaag is het weer stil geworden op de Maas. Vanwege de staking vaart er tot en met zondag helemaal geen pont meer, en volgende week is de verwachting  dat 's morgens gedurende twee uur alleen schoolkinderen overgezet worden en in de namiddag ook.
Mijn gezonken roeiboot toch maar weer eens boven water zien te krijgen en als deze nog heel is mezelf en vrienden daarmee overzetten?
In ieder geval ging vandaag het halve plan niet door om weer met Henny te gaan wandelen.
Wel genoten hier van een zonovergoten dag met de gebruikelijke bezigheden.
Tegenwoordig is er ook elke doordeweekse dag een spellingstest die ik doe. Vier vragen beantwoorden die met spelling te maken hebben.




 
De laatste vraag bracht wat twijfels en enkele taalvaardige vrienden hadden een streepje bedacht tussen crème en brûlée.
Je leert hier weer wat van. Ik hou van taal en ook de cryptogrammen houden me dagelijks een uurtje bezig.

Morgen bij goed weer staat er een uitdag op het programma.
In Gelderland zijn er op vrijdag drie markten, dus ik heb de keus.

Zo zag het einde van deze dag er uit:





Een gezellige avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten